לפום צערא, אגרא

עיריית י-ם תובעת אלפי שקלים מבתי כנסת: "אגרת שילוט"

לא יאומן: גבאי בתי כנסת ומוסדות חינוך בירושלים, שעל מוסדותיהם מתנוסס שמם, קיבלו השבוע דרישות תשלום בסך אלפי שקלים מעיריית ירושלים, 'אגרת שילוט'. חבר מועצת העיר שמואל יצחקי: "זו חוצפה, הרי בתי כנסת פטורים מארנונה. הדבר חמור שבעתיים, נוכח העובדה שמחזיק תיק הפיקוח הוא חרדי" (חרדים)

יוסי פוקס | כיכר השבת |
פירוט השלטים המחוייבים בתשלום. דו"ח העירייה

על גאונות שכזו הצליחו כנראה לחשוב רק בירושלים, שהקדושה שבה, מוסיפה ככל הנראה יצירתיות לראשם של אנשי העירייה.

המדובר בתקדים תמוה, חמור וחסר תקדים שהחל השבוע בירושלים, כאשר עיריית ירושלים שלחה חשבונות חיוב בגין "אגרת שילוט", על שלטי החוץ של בתי כנסת מוסדות תורה, כאשר המדובר בשלט המכריז על שם בית הכנסת, הישיבה, או המוסד התורני. לא יאומן.

לא למותר לציין, כי מס שכזה אינו קיים - ככל הידוע בשום מקום אחר בארץ, וכי חיוב של "אגרת שילוט" בגין שם בית הכנסת המופיע על גבי הבניין, מהווה עניין תמוה ומוזר עד מאוד.

אחד מבתי הכנסת שקיבל לאחרונה דרישת תשלום שכזו, הוא בית המדרש של סאטמר. "אני לא יודע מה עובר על העירייה, יש לנו את בית המדרש שנים רבות, לפתע אנחנו מקבלים מכתב מהעירייה לשלם אלפי שקלים על השלט שמוצב בכניסה לבית המדרש?" אומר הרב יואל מחסידות "סאטמאר", שחויבה 5542 ש"ח על השלט שמוצב לבית המדרש המרכזי בירושלים.

התמיהה הזו קשה שבעתיים, נוכח העובדה כי בתי הכנסת ומוסדות החינוך פטורים לחלוטין מתשלום ארנונה, מה שמעלה את השאלה, הכיצד אגרת השילוט, שהיא מסחרית בעיקרה, חלה על שם בית הכנסת המופיע על הבניין...".

גורם בעירייה אומר הערב ל'כיכר השבת': "ראש העיר הזה לא מבין כנראה מה-זה בית כנסת או ישיבה. מעולם לא שמעתי שדורשים תשלום על שלט של שם בית כנסת".

שמואל יצחקי חבר מועצת העיר, ומי שהיה אחראי בעבר על "אגרת שילוט", אומר ל'כיכר השבת': "אכן, בתקופה האחרונה החלה עיריית ירושלים לגבות תשלום על שילוט, מה שלא היה בעבר. החמור מכל, שהמקומות הנדרשים לשלם הם בתי כנסיות, בתי מדרשות, וכוללים, שלמעשה על פי חוק מגיע להם פטור מתשלום הארנונה, הדבר חמור שבעתיים שמחזיק תיק הפיקוח עירוני הוא חרדי מסיעת יהדות התורה".

שלמה רוזנשטיין חבר מועצת העיר (יהדות התורה) אומר הערב ל'כיכר השבת': "מוסד שפטור מארנונה - פטור גם מאגרת שילוט. במידה ויש מוסד שקיבל אגרת שילוט, על המוסד לפנות למחלקת רישוי עסקים בעירייה ולקבל פטור. לא ידוע לי שיש שינוי בעיניין".

אברהם קרויזר יועץ ראש העיר לענייני חרדים אומר בתגובה": "אני שומע זאת לראשונה מכם. אבדוק זאת ואתן תשובה מסודרת. אם זה נכון, זה חמור מאוד".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "במסגרת האגף לקידום עסקים מובילה העירייה מערך חדש בטיפול באגרת השילוט. לא ידוע על פגיעה במוסדות תורניים. הנושא ייבדק".

אז אם לעירייה לא ידוע על פגיעה במוסדות תורניים, אולי כדאי שייכנסו ל'כיכר השבת' ויעיינו בתביעה המצ"ב, שניתנה לבית המדרש של מוסדות "סאטמאר".

fux@kikar.net

פירוט השלטים המחוייבים בתשלום. דו"ח העירייה
דרישת התשלום: 5542 ש"ח

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר