תמונות: רחובות זוכרת את ה'בבא אלעזר'

עצרת זיכרון יוצאת דופן ורבת רושם התקיימה ביום שני ער"ח אלול בכולל האברכים "יד משה" במרכז העיר רחובות לזכר רבי אלעזר אבוחצירה זצ"ל. רבני העיר העמידו דבריהם על רצונו הטהור של אביו האדמו"ר זצ"ל בהמשך השושלת הקדושה, ועל הקירוב הגדול שלו זכו ראשי הכולל ויחד עימם קברניטי העיר כאשר את כלל האברכים ובפרט את אברכי כולל זה

עצרת זיכרון יוצאת דופן ורבת רושם התקיימה ביום שני ער"ח אלול בכולל האברכים "יד משה" במרכז העיר רחובות, כולל גדול ומרכזי בעיר, שבו הוגים העידית שבאברכי רחובות, בוגרי הישיבות של כותל של עולם התורה, תחת שרביטם של תלמידיו של האדמו"ר רבי אלעזר זצ"ל הרב ישי אבידן והרב יוסף מצליח שזכו לקירבה ואהבה יתירה אצל האדמו"ר זצ"ל.

רבים מתושבי העיר נהרו החל משעות הערב המוקדמות להיכל הכולל "יד משה" .

כשש מאות איש השתתפו בעצרת ההתעוררות.

המשא המרכזי היה דבריו של האדמו"ר רבי פנחס אבוחצירא שדיבר באריכות וברגש רב, ורבים מתלמידיו ומבאי ביתו של הרב שבאו לשחר את פניו לראשונהץ

רבני העיר העמידו דבריהם על רצונו הטהור של אביו האדמו"ר זצ"ל בהמשך השושלת הקדושה, ועל הקירוב הגדול שלו זכו ראשי הכולל ויחד עימם קברניטי העיר כאשר את כלל האברכים ובפרט את אברכי כולל זה, אימצם האדמו"ר בחום אל ליבו ודאג לרווחתם תמיד.

גם ראש העיר רבי רחמים מלול כיבד את נוכחותו בעצרת ואף קדמה לכך פגישה בארבע עיניים במשך כשעה עם האדמו"ר רבי פנחס שליט"א.

העצרת נפתחה בקריאת פרקי תהילים על-ידי אחד האברכים ולאחר מכאן נשא דברי התעוררות רב קהילת "ישרי לב" הגאון הרב דוד דדון שליט"א שתקע את יתד קהילתו בהיכל הכולל בברכתו ובעידודו של האדמו"ר זצ"ל. ראש הכולל הרב יוסף מצליח דיבר בשבח הרב זצ"ל ואמר "שלא על ניסים ונפלאות צריך לתת את הדעת אלא גדולתו המופלא של הרב בתורתו, צומותיו ותפילותיו, ליבו הענק והטהור קדושתו ופרישותו המה עמוד הענן".

לאחריו נשא דברים קצרים הרה"ג נתן וינפלד מרבני העיר, שעמד על דאגתו האישית של האדמו"ר זצ"ל לכולל האברכים ולכל פועליהם הברוכים של ראשי הכולל,.

הרב ישי אבידן ראש הכולל ביכה מעומק ליבו את האבידה הגדולה ודיבר על הנהגותיו של הרב זצ"ל על הנסתר מהבנתנו ועל הנגלה, וכן על המשך השושלת הקדושה.

לאחריו נשא דברים נוקבים הרה"ג ר' אברהם רובין שליט"א מרבני העיר וראש בד"ץ מהדרין ומקורבו של האדמו"ר זצ"ל דברים נשגבים על הנהגתו ופרישתו, ועל משאו את משא העם של קהילות ישראל ומהלכים ציבוריים כבדי משקל.

במעמד השתתף גם רב העיר, הגאון הרב שמחה קוק.

במשא המרכזי כובד בנו וממשיך דרכו האדמו"ר רבי פנחס אבוחצירא שליט"א שהעלה על נס את גודל קדושתו וגאונתו העצומה והתמדתו הנוראה של אביו זצ"ל, על קפדנותו בדברים שבקדושה, ומאידך על פניו המאירות כלפי כל אחד ואחד מישראל, על גודל הקושי שנשא עימו בהנהגת הציבור הצרות הרבות והקשות ששמע מרבבות תלמידיו ועמך ישראל, ואך שנשא כאב רחום בתפילה עצה וברכה.

הוא הכביר במילים על אהבתו ולראשי הכולל הרב יוסף מצליח והרב ישי אבידן ועורר את הציבור להתחזק והוסיף על הטרגדיה בהלקח האדמו"ר זצ"ל בצורה כה נוראה "שהצרות אינן חולפות הן רק מתחלפות – אם לא שבים בתשובה" .

העצרת ננעלה ברגשי התעלות כאשר רבים באו לחלות את פניו של האדמו"ר רבי פנחס שליט"א ולקבל את ברכתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר