המחלוקת ברחובות

דרעי נקרא להגראי"ל שטינמן: "פעל להעברת מקום בית-העם"

נשק יום הדין: אחרי שכל נסיונות הגישור בפרשת "בית העם" ברחובות כשלו, זימן היום מרן הגראי"ל שטינמן את אריה דרעי, וביקשו כי ייכנס לעבי הקורה. כזכור, הפרשה החלה לאחר שראש עירית רחובות רחמים מלול החליט להקים "היכל תרבות" עירוני, בסמיכות לישיבת "מאור התלמוד", מה שעורר את כעס רבני העיר (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |

פרשת הקמת מרכז התרבות "בית העם" לצד מרכזי התורה ובתי הכנסת בעיר רחובות, מסרבת לרדת מסדר היום הציבורי.

היום - בשעות הצהריים, נקרא בדחיפות יו"ר ש"ס לשעבר הרב אריה דרעי, לביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א ברח' חזו"א 5 בב"ב.

הסיבה לקריאה הדחופה, הייתה פרשת רחובות, כאשר מרן הגראי"ל ביקש מדרעי שיטיל את כל כובד משקלו והשפעתו הציבורית בכדי לפתור את המשבר שנוצר בין רבני העיר רחובות לבין ראש העיר רחמים מלול בנוגע להקמת "בית העם".

דרעי מצידו השיב, כי הוא מקבל על עצמו את בקשתו של ראש הישיבה ויפעל בנידון בכל הרצינות הראויה. "לאור בקשתו האישית של ראש הישיבה אכנס מייד לעובי הקורה ואפעל בנסיון למציאת פיתרון מוסכם". בתגובה בירכו ראש הישיבה בחמימות ואיחל לו הצלחה רבה.

כזכור, הפרשה החלה לאחר שראש עירית רחובות רחמים מלול החליט להקים "היכל תרבות" עירוני - ענק, בסמיכות לישיבה הליטאית "מאור התלמוד" ובית הכנסת הגדול במקום, וזאת במקום "בית העם" הקטן ששכן שם כל השנים. הדבר עורר את כעס ראשי הישיבה ורבני העיר שחששו לפגיעה רוחנית באופי הישיבה ותלמידיה.

מנגד חסידות קרעטשניף שמרכזה נמצא בעיר רחובות, מעניקה גיבוי מלא לראש העיר, ומנהיגה הרוחני של החסידות, האדמו"ר מקרעטשניף, אף הטריח עצמו לירושלים לביתו של נשיא מועצת חכמי התורה מרן הגר"ע יוסף במטרה לשכנעו שלא ייצא כנגד מלול.

במהלך התקופה אף נעשו נסיונות לעריכת פגישות גישור ופיוס בין הצדדים הניצים, אלא שהם לא עלו יפה והסתיימו בפיצוץ.
האם הביקור היום של הרב אריה דרעי במעונו של ראש הישיבה מרן הגראי"ל, יהיה זה שישים סוף למחלוקת העמוקה ויפתור את המשבר הנוכחי? נצטרך להמתין ולראות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר