מידה כנגד מידה

מועד ב': מחר דיון נוסף על תקציבים למרכזי רבין ובגין

אחרי שבשבוע שעבר עיכב יו"ר ועדת הכספים חה"כ משה גפני תקציב למרכז רבין ובגין עד לקבלת הסברים לאופן הפיקוח של המדינה עליהם, יביאו כעת אנשי האוצר שנית את התקציב לאישור. גפני מצידו כבר הבהיר: "אם לא נקבל תשובות משביעןות רצון בעניין הפיקוח, לא נאשר גם הפעם את התקציב" (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |
חה"כ משה גפני (פלאש 90)

האם מחר נשמע כי המדינה מתחייבת לערוך פיקוח במרכז רבין ובגין, זהה לזה המתקיים בכוללים ובישיבות? אם הדבר תלוי בחבר הכנסת גפני, הרי שהתשובה החיובית לשאלה הזו, הינה התנאי לאישור התקציב בועדת הכספים.

כזכור, בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בועדת הכספים של הכנסת, עיכב יו"ר הוועדה ח"כ הרב משה גפני העברת תקציב למרכזי הנצחה לראשי הממשלה לשעבר מנחם בגין ויצחק רבין. המדובר על סכום בן ארבעה מיליון שקלים, שמגיעים מקופת המדינה מידי שנה לטובת מרכזי ההנצחה.

אלא שמחר (ב'), צפויה ההצעה להגיע לדיון בפעם השנייה בועדה, כאשר בצידו של גפני מצפים, כי אנשי האוצר יביאו עימם תשובות טובות לדבריו מהשבוע שעבר, אז הצהיר גפני, כי אין לו התנגדות עקרונית להעברת התקציב, אך הוא דורש לקבל בכתב ממשרד האוצר פירוט ברור וחד משמעי אודות אופן הפיקוח של המדינה על מרכז רבין ובגין וגופים נוספים זהים.

"אני רוצה לדעת כיצד המדינה מפקחת בפועל על המרכזים הללו שמקבלים תמיכה כספית מהמדינה, כיצד המדינה יודעת האם הכסף אכן משמש את המטרות ואיך בדיוק המדינה מפקחת על המרכזים הללו להנצחת אישים כאלו או אחרים", אמר גפני.

ח"כ הרב גפני הסביר לאחר מכן, כי יפעל בצורה זו מהיום ואילך בוועדת הכספים בכל העברה תקציבית שתעסוק בתמיכת הממשלה בגופים נתמכים שונים. "לא יתכן שיהיה חוסר שוויון בכל נושא הפיקוח של המדינה על גופים נתמכים, כאשר על הישיבות הפיקוח נעשה בצורה אגרסיבית ובחוסר כבוד, מתוך הנחת יסוד שקרית כי האברכים אינם דוברים אמת, מעמידים אותם בשורה על הקיר ובדרישה לתעודות זהות. אני רוצה לדעת האם כך מפקחים גם על מרכז רבין ומרכז בגין וגופים נתמכים אחרים שמקבלים הרבה יותר תקציבים מהישיבות".

הרב גפני אמר כי הוא מתכוון לדרוש הסברים על כל העברה זהה לזו, וכי רק לאחר שתינתן בכתב, יאשר להעביר את הכספים לגופים הנתמכים. "אין לי כוונה לפגוע בתפקודם, אבל לא נאפשר מצב שבו המדינה איננה שוויונית בכל הנוגע לנושא הפיקוח על כל הגופים הנתמכים.

"הבדיקה לגיטימית והגיונית, ובסיומה נעשה מאזן ברור של כל התוצאות שנקבל ממשרדי הממשלה על אופן הפיקוח ונראה האם אכן יש שוויון או שמא יש מדיניות לפגוע בגופים נתמכים ספציפיים בעוד מתעלמים מפיקוח על גופים אחרים. על וועדת הכספים כוועדה המפקחת על עבודת הממשלה ועל הנושאים הכלכליים,לעסוק בכך בעת כל העברת תקציב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר