נתניהו נקרא להתערב

גפני נגד השר נאמן: לא נאשר מינוי שופטים - עד למינוי דיינים

סירוב השר נאמן לכנס את הועדה למינוי דיינים, הביא היום את יו"ר ועדת הכספים הכספים ח"כ גפני, לעכב בתגובה את התקציב למינוי עשרות שופטים חדשים. המתח בין הצדדים גבר לאחר ה"מחטף" שעשה נאמן למינוי הרב דיכובסקי כמנכ"ל בתי הדין הרבניים, והקמת הועדה למירוץ הסמכויות ללא ידיעת הרבנים (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |
חה"כ גפני (פלאש 90)

המתח בין שר המשפטים יעקב נאמן, לבין הנציגים החרדים בכנסת מגיע לשיא, כאשר יו"ר ועדת הכספים חה"כ משה גפני, מסרב היום לאשר את בקשת משרד המשפטים לאישור תקציב לעשרות שופטים חדשים.

הנימוק של גפני לאי-אישור התקציב, נעוץ במניעת כינוס הועדה למינוי דיינים על ידי השר יעקב נאמן, וזאת עקב אי-כניעתם של הנציגים החרדים לדרישותיו באשר לזהותם של הדיינים החדשים.

מערכת היחסים העכורה השוררת בין הנציגות החרדית לבין השר נאמן, אינה מתבטאת רק באי כינוסה של הועדה למינוי דיינים. בין היתר זועמים בסיעות החרדיות על האופן "הרמאותי" לדבריהם, בו מינה השר את הרב דיכובסקי למנכ"ל בתי הדין הרבניים, תוך מחטף והבטחה כי המדובר רק במילוי מקום זמני.

לזה מצטרפת גם פרשת "הוועדה לבחינת מירוץ הסמכויות", האמורה להחליט בסוגיית הסמכויות בין בתי הדין לבתי המשפט למשפחה, כאשר הוועדה הזו מונתה מאחורי גבו של הרה"ר הגרש"מ עמאר, תוך אי שיתוף נציגות דיינית מכובדת מחד, ושילוב בעלי דעות קיצוניות כנגד בתי הדין הרבניים מאידך.

כיצד יגמר הסכסוך? ככל הנראה תידרש התערבותו של ראש הממשלה בפרשה, לאחר שחה"כ גפני כבר הודיע כי פנה אלו בנושא.

מנגד, פרשה אחרת שנגמרה היום בשלום, הינה זו של סוגיית הפיקוח על הכספים המועברים למרכז רבין ומרכז פרס. בשבוע שעבר סירב גפני לאשר את העברת הכספים, ודרש לפיקוח דומה לזה המופעל כנגד הישיבות, היום נתרצה גפני והעביר את התקציב, לאחר שקביל "תשובות מספקות" מהאוצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר