מתח רב בבית שמש:

הפגנת ענק נגד בי"ס המריבה; ההורים מגיבים בהפגנה נגדית

המאבק החרדי נגד בית הספר 'אורות' לבנות שנפתח בסמוך לשכונה החרדית בבית שמש - עולה שלב: מחר (שלישי), יצאו רבנים, אדמו"רים ואלפי תושבים חרדים לעצרת מחאה נגד בית הספר. המשטרה אישרה את קיום ההפגנה ונערכת בכוחות מתוגברים. בוועד ההורים של בית הספר שוקלים לקיים הפגנה נגדית (חרדים)

חיים שקדי | כיכר השבת |
הפגנת הענק. (איצקוביץ' - חדשות בתמונות)

המאבק והמחאה נגד 'בית הספר המריבה', בית הספר הממלכתי-דתי "אורות" לבנות בבית שמש, מחריף: הפגנת ענק צפויה להתקיים מחר (שלישי) בהשתתפות רבנים, אדמו"רים ואלפים מתושביה החרדיים של העיר.

הציבור החרדי בבית שמש, מוחה על-כך שבפתח השכונה החרדית 'קרית חסידים', הוקם בית ספר לבנות והן נאלצות לעבור בשכונה החרדית בדרכם לביתם.

הצעת פשרה לפיה במקום ילמדו בנים, נכשלה בעקבות התערבות של משרד החינוך שהורה על פתיחת שנת הלימודים למרות המחאה, וסירב להחליף בין בתי הספר של הבנים והבנות.

הפגנת הענק, צפויה להתקיים מחר בשעה 18:15 אחר-הצהריים, על-פני 'כיכר השכונה', ברחוב נהר הירדן פינת רחוב הרצוג, והיא תיפתח בתפילת מנחה המונית.

על פי הדיווח בקו החשיפות של "הקול החרדי", ההפגנה קיבלה את אישור המשטרה הנערכת בכוחות מתוגברים לקראתה. מי שמארגן את ההפגנה הוא ארגון "איחוד ועדי השכונות".

מארגני ההפגנה מקווים, כי היא תגרור אחריה ציבור גדול, שישתתף ויבהיר כי המאבק נגד בית הספר אינו של קבוצה שולית כזו או אחרת, כי אם של כלל הציבור החרדי בעיר, המוחה על הקמת בית הספר בצמוד לשכונה החרדית.

בין הרבנים העומדים מאחורי קיום ההפגנה, ואף צפויים ליטול בה חלק, הם הגאון רבי נתן הכהן קופשיץ - רב שכונת 'נחלה ומנוחה', הגאון רבי יהושע רוזנברגר - חבר בד"צ 'העדה החרדית', ורב קרית הרמ"א ורמת בית שמש ב', הגאון רבי מאיר ויגדר, הגאון רבי מאיר הלר ורבנים נוספים גם כאלו מהציבור הליטאי בעיר.

העצרת תיפתח באמירת סליחות על-ידי הגר"נ קופשיץ, הגר"י רוזנברגר ישמיע דברי מחאה, כמו כן ינאמו הגר"מ ויגדר, הגר"מ הלר, המשפיע הרוחני הגאון רבי סנדר ארלנגר, הרב יהושע סירוטה ישמיע את 'דבר המערכה', והאדמו"ר מלעלוב בית שמש יסיים בקבלת עול מלכות שמים.

במודעות רחוב שפורסמו לקראת ההפגנה מחר, תחת הכותרת "אתם נצבים", נכתב: "גזירה קשה ונוראה נחתה על ראשי עם קודש, תושביה החרדים של עירנו בית שמש - השלטון המתנכר לכל קדשי ישראל בשיתוף הרפורמים הדלי"ם גוזרי התורה לגזרים רח"ל, גמרו אומר להצר צעדי היהדות החרדית ההולכת ומתפתחת בעיר, ולשם כך השכינו בית ספר (כמעט) חילוני, בתוככי שכונותינו החרדיות".

"היהדות החרדית המאוחדת בעירנו", נכתב במודעה, "תביע את זעקתה ותמיכתה בתושבי קרית חסידים הנרדפים על צווארם, שכל פשעם שברצונם לקיים רצון השם יתברך ולחיות בקדושה ובטהרה".

יו"ר ועד ההורים של בית הספר 'אורות', אתי מוסקוביץ, אומרת ל"כיכר השבת" בתגובה להפגנה המתוכננת: "אנו חיים במדינה דמוקרטית ואנו בעד שאנשים ישתמשו בחופש הביטוי. אני מאוד שמחה על העובדה שאוכלוסיות שונות במדינה, משתמשים בכלי הדמוקרטיה להביע את דעתם. כל זה בהנחה שהדבר לא יתפתח להתנהלות אלימה, לא בזמן שהרבנים נמצאים במקום ולא לאחר שהרבנים עוזבים, כפי שאנו מכירים מפעמים קודמות, אני אמוד מקווה שזה לא יקרה".

"מבחינתנו, אנו בקשר עם המשטרה, שערוכה בכוחות מתוגברים לוודא שהדברים ישארו בגדר מחאה דמוקרטית - וכל עוד זה נשאר בתוך המסגרת הזו, אנחנו בעד. אני מקווה שכל ציבור במדינה שירצה להביע את דעתו, יעשה זאת בתיאום עם המשטרה, שתפקח שלא תתרחש כל אלימות שהיא".

בוועד ההורים של בית הספר, עדין לא הוחלט כיצד להגיב והאם לקיים הפגנה נגדית, בשעות אלו, הם עורכים התייעצויות עד לקבלת החלטה בנושא, לא מן הנמנע כי יהיו הורים שעל דעת עצמם יקיימו הפגנה נגדית במקום.

בתוך כך, משטרת בית שמש עצרה אתמול בבוקר שני חרדים תושבי רמת בית שמש, בחשד שיידו ביצים ועגבניות לעבר תלמידות בית הספר. הם הועברו לחקירה ושוחררו.

יצוין כי כמעט מדי יום, מגיעים עשרות מפגינים למחות נגד פתיחת בית הספר, כאשר הציבור הדתי לאומי אינו עומד מנגד, ומתעמת איתם, כאשר באחת הפעמים אף הפחידו את המפגינים עם כלבים.

לפניות לכתב: chaim@kikar.net

הפגנת הענק. (איצקוביץ' - חדשות בתמונות)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר