התבטאות מפתיעה

שגריר ארה"ב: "שיתוף החרדים בכלכלה - אינטרס אמריקאי"

"ברור שהאוכלוסייה החרדית תהיה חשובה אף יותר בעתיד וכדאי לנו לעזור להם להצליח. החברה החרדית גדלה בישראל וכבר כיום היא מהווה בכיתות א' כ-25 אחוזים", כך אמר שגרירה החדש של ארה"ב בישראל, דן שפירו, במפגש שנערך הערב עם סטודנטיות חרדיות בקמפוס החרדי של מכון לנדר (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |
אינטרס שלנו. שגריר ארה"ב הערב.

במפגש מרתק שנערך הערב עם השגריר החדש של ארה"ב דן שפירו, בקמפוס החרדי של מכון לנדר, שפך השגריר אור על האופן בו ראוה הממשל האמריקאי את הציבור החרדי בישראל:

"החברה החרדית גדלה בישראל וכיום מהווים בכיתות א' כ-25 אחוז מהתלמידים. ברור שהאוכלוסייה הזו תהיה חשובה אף יותר בעתיד וכדאי לנו לעזור לה להצליח בתוך החברה הכללית. אם ישראל תהיה יותר חזקה זה יעזור לארה"ב ולהפך, לשנינו יש אינטרס דומה".

שפירו ציין את חשיבותו של מוסד אקדמי כדוגמת מכון "לנדר", שנותן לחרדים הזדמנות חיונית להבטיח את הצלחת הקהילה והחברה הישראלית.

בעניין השתלבות החרדים בהשתלבות בשוק העבודה, אמר שפירו, כי "הזדמנויות חינוכיות הן המפתח להצלחה. אנו מחפשים כל הזמן כיוונים למטרה הזו". לעיתים האתגר כמו המגזר החרדי, מאפשר תוצאות שעולות אמנם יותר כסף לחברה העסקית, אך תוך דיאלוג אפשר להשיג תוצאות שיענו על הצרכים של כולם ולמשוך לשוק העבודה את כוח האדם הטוב ביותר.

אובמה לצידכם

לדבריו, אובמה מאמין שהקשר החזק והטוב בין ארה"ב ומדינת ישראל משמש את האינטרסים שלנו, שישראל תמשיך להיות חזקה ובטוחה כי אין לנו בעלת ברית טובה יותר באזור הזה. אנו רוצים שהקשר החזק הזה ימשיך בעתיד לדורות רבים.

בהקשר לנושא המדיני - האקטואלי - אמר שפירו כי "האמריקאים מאמינים שמו"מ בין הצדדים היא הדרך היחידה לפתרון שתי מדינות ל-2 עמים, מדינה אחת - ישראל יהודית ועצמאית ומדינה לפלסטינים שיחיו זו לצד זו בשלום ובטחון. סוף הסכסוך יעזור לכולם גם לישראלים וגם לפלסטינאים, גם בפאן הביטחוני וגם בפאן הכלכלי. יהיו יותר הזדמנויות במסגרת של שלום וחוסר סכסוך".

בנוגע להצבעה הצפויה באו"ם אמר: "אם יבקשו הפלסטינאים מדינה באו"ם, אנו התחייבנו כי נטיל וטו במועצת הביטחון. המטרה שלנו במאמץ הזה, לעבוד עם הצדדים לקראת מו"מ על בסיס דבריו של הנשיא אובמה ב19 למאי ואנו מבינים שזה ללא יהיה פשוט, מכיוון שרמת חוסר האמון בין הצדדים גבוהה".

"ארה"ב ואובמה תומכים במו"מ ישיר וללא תנאים כדרך היחידה לפתור את הסכסוך בין ישראל והפלס'. למו"מ תהיה הזדמנות טובה להצליח, אם יהיה בסיס או הבנה לקראת המו"מ. הקוורטט ואנחנו עבדנו למצוא בסיס משותף, אך עדיין לא הצלחנו ואנו נמשיך, אפילו אם תהיה הצבעה באו"ם, נמצא בסיס משותף למו"מ ישיר".

"ממשלת ארה"ב אינה מעוניינת ולא תתמוך בצעדים חד צדדים מכל סוג שהוא ומשום צד. ארה"ב איננה מעוניינת בהפסקת העברת הכספים לרשות. הכספים משמשים למשכורות של אנשי הרשות הפלס' שמאפשרים חיים נורמאליים באזור. ממשלת ישראל לפני 3 ימים הביעה תמיכה בוועדת התרומות בניו-יורק להמשך הזרמת הכספים לרש"פ. יש חשיבות של שת"פ בטחוני בין הרש"פ לכוחות הביטחון. אנו רוצים לשמור על התקדמות כדי לבנות מוסדות פלס' ליצירת סביבה מוגנת ל2 הצדדים".

צילום וידאו: אלי מנדלבאום

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר