סגן השר מוזס בראיון חג מיוחד:

"גדעון סער לא חייב לנו כלום, הוא הרי לא איש יהדות התורה"

"האשם האמיתי במצב הקשה של המוסדות היה בג"ץ ולא שר החינוך. אני הובלתי גישה חדשה של הידברות ופיוס, דבר שהביא לשינוי מהפכני בעמדת משרד החינוך כלפי הציבור החרדי. הגישה שלי שעדיף לחבק מאשר לדפוק על השולחן", כך אומר סגן השר מוזס, בראיון מיוחד ל'כיכר השבת' לרגל השנה החדשה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |

"האשם האמיתי במצב הקשה של המוסדות היה בג"ץ ולא שר החינוך, אך זה נכון שאני הובלתי גישה חדשה של הידברות ופיוס, דבר שהביא לשינוי מהפכני בעמדת משרד החינוך כלפי הציבור החרדי. הגישה שלי שעדיף לחבק מאשר לדפוק על השולחן", כך מצהיר סגן שר החינוך חה"כ מנחם לייזר מוזס, בראיון מיוחד לכיכר השבת לרגל השנה החדשה, בו הוא מסכם שנה של עשייה למען הציבור, מנתח את מצבו של הציבור החרדי, וגם נוגע בפוליטיקה.

ראשית, מונה מוזס את ההישגים אותם הביא במשרד החינוך, כגון הפסקת ביקורות הפתע בהיכלי הישיבות ובמוסדות התורה. בנוסף, הוא מונה את שילובם של הילדים בעלי לקויות הלמידה במוסדות החינוך החרדי, והעברת תקציבים למוסדות החינוך.

מה הוביל למהפך בגישתו של שר החינוך גדעון סער כלפי הציבור החרדי, האם זה לא רק שינוי קוסמטי, כאשר מוזס דואג להביא אותו לחצרות הרבנים שם הוא מתקבל באהדה, ואילו הוא מצידו אינו מספק את הסחורה וממשיך להתנכל לעולם התורה?

"זה כלל לא נכון", מזדעק מוזס. "גם לפני שהגעתי, האשם האמיתי במצב הקשה של המוסדות היה בג"ץ ולא שר החינוך, אך זה נכון שאני הובלתי גישה חדשה של הידברות ופיוס, דבר שהביא לשינוי מהפכני בעמדת משרד החינוך כלפי הציבור החרדי. הגישה שלי שעדיף לחבק מאשר לדפוק על השולחן".

"בגישה חיובית משיגים תוצאות הרבה יותר טובות", מוסיף מוזס ומכריז: "אין דבר שביקשתי מגדעון סער בצרכי הציבור אותו אני מייצג והוא לא נענה לי. יתירה מכך, אפילו במקרים שאינני מבקש אלא רק מרמז וכבר באים בהנהלת המשרד לקראתי".

"להגיד שזהו רק שינוי קוסמטי,זה מגוחך. משום שכולם יודעים שחל שינוי מהפכני לטובת הציבור החרדי במשרד החינוך".

האם אתה חושב שקיימת אפלייה במגזר החרדי כלפי ספרדים?

"זו שאלה מורכבת. אני יחלק אותה לשניים. במישור הכללי ברור שאין אפלייה, לכל חוג יש את הדרך שלו ואת השיטה שלו, ולכן כשם שיש מוסדות לימוד נפרדים לחסידים וליטאים כך ישנם מוסדות לימוד נפרדים לבני העדות השונות, אין בכך פסול. צריך לזכור שעדיין לא הגענו לקיבוץ הגלויות שכולם ילמדו תחת קורת גג אחת. לכל חוג ועדה יש את הקו שלה. במישור הפרטי, כשמסתכלים על מקרים נקודתיים אני מסכים שישנן בעיות לא פשוטות של אי קבלת תלמידים וצריך לטפל
בכך ברצינות הראויה דבר שנעשה על ידי במהלך כל השנה".

"גם בפרשת עמנואל הדברים יצאו מפורפורציות, והשתלבו אז במגמת ההסתה כנגד הציבור החרדי. אין יום שאני לא רואה במדיה הכללית איזו שהיא כתבה כנגד הציבור החרדי,זאת פשוט הסתה חסרת תקדים. אני מציע רעיון מהפכני בכדי לשנות את מיצובו של הציבור החרדי בדעת הקהל הישראלי, והוא - לשכור יחצנים ועיתונאים דווקא מהשמאל הקיצוני כדי שידבררו את עמדותיו של הציבור החרדי. זאת בנוסף לעו"ד ומשפטנים שיפעלו במישור המשפטי בכדי להגן על הצרכים שלנו.

"הדברים היום נקבעים בזירה התקשורתית ושם מצבנו רע מאוד, משום שמכירים רק צדדים אחרים שלנו. יחצ"ן טוב יכול לשנות את התמונה הכוללת ולהאהיב את הציבור החרדי על כלל החברה הישראלית. צריך להבין שהחינוך החרדי גודל בקצב מהיר וזה מפחיד את החילונים".

למי היית נותן ציון מעולה בכנסת הנוכחית?

"לשלי יחמוביץ. לא האמנתי שתוך תקופה קצרה היא תגיע למעמד הזה, מה גם שהיא פועלת רבות בשיתוף פעולה איתנו במישור החברתי, וגם במישור הדתי היא עניינית ובודקת את הדברים לגופם. אני פשוט מתפעל ממנה".

התחבבת מהר מאוד על השר שמעליך, ולהבדיל אתה גם אהוד ומתקבל בכבוד רב בביתם של רבים מגדולי ישראל, מהו סוד הקסם?
"אני ירשתי זאת מאבי שהיה מזכיר מועצת גדולי התורה והיה נכנס ויוצא בביתם של גדולי ישראל מכל החוגים והעדות, אני גם משתדל להתקבל אצל כולם ונוהג כמוהו. ובכלל הסוד שלי הוא לפעול בדרכי שלום ככתוב לא מצא הקב"ה כלי מחזיק ברכה לשראל אלא השלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר