למעלה מ- 100,000 מבקרים במערת המכפלה בימי הסליחות

למעלה מ-100,000 איש ביקרו במערת המכפלה מראש חודש אלול ועד היום. בין המבקרים: רבנים, אדמור"ים, אישי ציבור, אלפי תלמידי תיכון, מאות תלמידי גנים של ארגון בית מוריה מבאר שבע, השר ישראל כץ, וכן שר החינוך גדעון סער אשר התייחס לתכנית שהוא מוביל במערכת החינוך ואמר: "רק בחודש האחרון ביקרו כ- 3000 תלמידים במערת המכפלה. רואים את ההתרגשות האמיתית של התלמידים ושל המורים, המגיעים לאחד המקומות הקדושים ביותר לעם היהודי"

ישראל אהרן | כיכר השבת |

מראש חודש אלול ועד היום הגיעו למערת המכפלה שבחברון למעלה מ-100,000 איש. במקום, מתקיימים מדי יום, תפילות המוניות, אמירת סליחות, שיעורים פתוחים לקהל הרחב וגם סיורים בסמטאות חברון. בין המבקרים ניתן היה לראות אלפי תלמידי תיכון שהגיעו למקום במסגרת תכניתו של שר החינוך "ביקורים בארץ האבות" וכן מאות תלמידי גנים של הגרעין התורני בית מוריה שהגיעו מבאר שבע לקברי האבות.

שמעיה ברקוביץ, מנכ"ל בית מוריה מסביר: "היוזמה של שר החינוך, גדעון סער לערוך סיורים במערת המכפלה לתלמידים עודדה אותנו לקיים את הסיורים גם לילדי הגנים. תוכנית הלימודים בגנים של בית מוריה כוללת לימודים על האבות ומערת המכפלה ועל כן היה לנו חשוב שהם יראו את מה שלמדו עליו במציאות".

שר החינוך גדעון סער שהגיע בעצמו לתפילה בתקופת בין כסה לעשור התייחס לסיורי תלמידים במקום אמר: "שמחתי לשמוע על ההתקדמות המהירה של התכנית. רק בחודש האחרון ביקרו כ- 3000 תלמידים במערת המכפלה" .

השר סער הגיעו לחברון יחד עם סגן השר הרב מוזס שם פגשו תלמידים מירושלים ומנתניה שהגיעו למערת המכפלה במסגרת התכנית. "רואים את ההתרגשות האמיתית של התלמידים ושל המורים, המגיעים לאחד המקומות הקדושים ביותר לעם היהודי" אמר השר סער.

בנוסף לתלמידי מערת החינוך, הגיעו כ- 10,000 איש למערת המכפלה לאירוע המרכזי לאמירת סליחות שהתקיים השבוע, ביניהם הרבנים הראשיים הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר, הרב שמואל אליהו, הרב יעקב יוסף, האדמו"ר מבוין, אדמו"ר תולדות אהרון, אדמו"ר מקרלין, אדמו"ר רחמסטיווקא, השר הרשקוביץ ועוד. האירוע מיסודו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל, כלל תפילות, שיעורי תורה והרצאות עד השעות הקטנות של הלילה.

ראש מועצת קרית ארבע חברון מלאכי לוינגר: "מרגש ומחמם את הלב לראות אלפי האנשים המגיעים מדי יום לקברי האבות. ימי התשובה מהווים הזדמנות מיוחדת לחזרה לשורשים, חזרה לאבות האומה והתאחדות של כל עם ישראל באחד המקומות הקדושים ביותר לעם היהודי. מערת המכפלה אינה נחלה של מגזר או ציבור מסוים ולשם כך אנו מזמינים כל יהודי ויהודי בארץ ובעולם לגלות את נחלת אבותינו".

במהלך השבוע הגיעו למערת המכפלה שר התחבורה ישראל כץ, הגרמי"ל לנדא - רבה הראשי של בני ברק, האדמו"ר ממאקווא, האדמו"ר מטולנא יחד עם מאות חסידים. בנוסף לכך, מגיעים מדי יום מוסדות, ישיבות הסדר, אולפנות, גרעינים תורניים וכן במסגרת ארגון "משקפת" מגיעות עשרות קבוצות מכל הארץ אשר מגיעות לפעמים בפעם הראשונה לקברי אבות העם היהודי.

במקום, ניתן לראות אנשים מכל הארץ ומכל סוגי האוכלוסייה: מהצפון ומהדרום, מסורתיים, דתיים חרדים, חילוניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר