אזהרה חמורה: "זן חדש של חרקים באורז - אסור לאוכלו"

הרב יואל שוורץ, מרבני 'חסלט', המומחה לתולעים וחרקים במזון, מזהיר מפני זן חדש של חרקים שהתגלו במרבית סוגי האורז המשווק בארץ, וקורא לציבור שלא לצרוך את הורז אלא-אם-כן בודקים אותו היטב. בשיחה מיוחדת עם "כיכר השבת", מתריע הרב שוורץ כי "לאחרונה התגלו חרקים קטנים מאוד באורז - זן חדש ולא מוכר שלא ראינו עד היום" (יהדות)

חיים שקדי | כיכר השבת |
אורז (פלאש 90)

הרב יואל שוורץ, מרבני 'חסלט', המומחה לתולעים וחרקים במזון, מזהיר מפני זן חדש של חרקים שהתגלו במרבית סוגי האורז המשווק בארץ, וקורא לציבור שלא לצרוך את האורז אלא-אם-כן בודקים אותו היטב.

בשיחה מיוחדת עם "כיכר השבת", מתריע הרב שוורץ כי "לאחרונה התגלו חרקים קטנים מאוד באורז - זן חדש ולא מוכר שלא ראינו עד היום. בדקנו את מרבית האורז שמשווק בארץ, וברובו נמצאו חרקים, גם באורז המשווק על-ידי החברות הגדולות".

לדברי הרב שוורץ, "עדיף שלא לצרוך לפי שעה את האורז, אך מי שמעוניין להשתמש בו חייב לבודקו היטב באמצעות רשת, מאחר ובעין רגילה לא רואים את החרקים". לדברי הרב, גם בזכוכית מגדלת לא ניתן לראות את החרקים היות והיא מטשטשת את הראיה.

ומה יעשה מי שכן רוצה לאכול מן האורז, שאלנו את הרב, וקיבלנו הנחיות מפורטות כיצד לנהוג. "צריך לקנות רשת - כמו זו המותקנת בחלונות הבתים להגנה מפני יתושים וזבובים, להניח אותה על קופסה ומתחת משטח לבן, ולבדוק את האורז", מסביר הרב שוורץ.

"החרקים המדוברים בצבע לבן, עם ראש שחור או חום. זה נראה כמו נקודה קטנטנה", מתאר הרב את החרק, וממשיך בהסבר על דרך הבדיקה: "בודקים את האורז על דף לבן, אם רואים שזה זז ומתנועע - זה חרק. זה מאוד קטן וחייבים לשים לב. במידה ויש הרבה כאלו - אסור לאכול את האורז, כי הוא מאוד נגוע. אם יש מעט חרקים, לבדוק פעמיים ושלוש עם הרשת, ורק אחרי שרואים שהוא נקי - אפשר לבשל ולאכול".

מתי תצא אזהרה מסודרת לציבור, אנחנו שואלים. "אני מתכוון להיות במעבדה של 'חסלט', ולעשות ישיבה של מכון התורה והארץ, ואז נפרסם את הדברים בצורה ברורה", אומר הרב שוורץ ומוסיף כי "עד אתמול חשבתי שכל האורז אסור באכילה, אך הבוקר מצאתי סוג של אורז שמגיע מהודו והוא יותר נקי".

מה הסיבה לחרקים הללו, אנחנו שואלים. "אחד המשווקים הסביר לי", אומר הרב שוורץ, "כי מחודש יוני, לקראת סוף הקיץ, החרקים מתרבים. ייתכן וכעת, בגלל החורף, החרקים יתמעטו".

לקראת סיום השיחה, שב הרב שוורץ ומבהיר: "מי שרוצה לאכול אורז - חייב לבודקו במסננת לפחות שלוש פעמים. הבדיקה בעין לא שווה כלום, והשרייה במים לא מועילה רק מחמירה את המצב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר