אלפים הביעו תמיכה ברבי יאשיהו פינטו

לאחר ימים סוערים שעברו השבוע על חצרו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו בשובה ישראל נערכה עצרת ענק כתמיכה באדמו"ר. "קול ברמה" העביר בשידור חי (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב פינטו (שובה ישראל)

שבוע סוער עבר על חצרו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, שנקלע בעל כורחו למרכזה של פרשה במסגרתה חקר הFBI שורה של ניסיונות פגיעה באנשי עסקים המקורבים לסביבתו, על ידי גורמים שביקשו לנצל את רוחב ליבו ואת ביתו הפתוח לצרכי סחיטה ואיומים.

במהלך כל השבוע האחרון למרות שלל הכותרות שטלטלו את הקהילה, המשך האדמו"ר הרב פינטו בסדר יומו הרגיל, הכולל שיעורי תורה, פגישות אישיות ושעות ארוכות של קבלת קהל בישיבת 'שובה ישראל' באשדוד.

נקודת השיא מדי שבוע בחצרו של האדמו"ר הרב פינטו, הוא שיעורו השבועי, הנמסר באחד מהמרכזים הרוחניים של ישיבת 'שובה ישראל' שהקים הרב ברחבי העולם, ומועבר בשידור חי, לנקודות רבות בקצות תבל.

גם הערב, כמדי שבוע העביר הרב את שיעורו, והוא התקיים במרכז הרוחני של שובה ישראל, ברובע י"א באשדוד. אלא שהערב, ובצל אירועי השבוע האחרון, הגיעו למעלה מ-10,000 חסידים ותומכים, מרחבי הארץ והעולם, להשתתף בשיעור.

מקורבים לרב סיפרו היום ל'כיכר השבת' כי "השיעור הערב יעסוק באותם תכנים בהם הוא עוסק מדי שבוע, תכנים של אהבת ישראל, קירוב לבבות וקידוש שם שמים." לדבריהם, "האדמו"ר איננו צפוי להתייחס לאירועי השבוע, לא בשיעור היום ולא בהמשך. מבחינתו ומבחינת הקהילה, הפרשה הסתיימה ברגע העברת הטיפול בה לרשויות החוק. הרב סומך על הרשויות שתעשינה את מלאכתן נאמנה".

שני מרכזים חדשים

הערב היתה נקודת שיא נוספת, בה הודיעו אנשי 'שובה ישראל' על הקמתם של שני מרכזים רוחניים חדשים שיצטרפו ל-18 המרכזים הקיימים של התנועה.

מרכז אחד יוקם במרכזה של העיר לונדון, סמוך לארמון המלוכה, והוא יכלול מלבד ישיבה וכולל אברכים, גם בית תמחוי שיעניק סעד וארוחות לאלפי נזקקים ונצרכים מדי חודש.

מרכז נוסף, צפוי לקום בעיר פראג, אליה ישגר הרב 20 אברכים מישיבתו באשדוד, תוך מטרה לקומם את יהדותה של העיר ההיסטורית, שהייתה בעבר עיר ואם בישראל, ומזה שנים רבות הפכה לאזור שממה רוחנית.

"אין קשר ישיר בין הקמתם של המרכזים החדשים, לפרשה" אומרים גורמים המקורבים לחצר הרב "אבל אין ספק כי בהקמתם של עוד מרכזים רוחניים, ובהפצתם של עוד מעשה טוב וחסד, יש משום תשובה לכל חורשי הרעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר