עיריית ירושלים הוציאה צו פינוי; 500 ילדים יפוזרו במקלטים

צו פינוי שהוציאה עיריית ירושלים למבנה תלמוד-תורה 'בניין עולם' בשכונת בית וגן בירושלים, ייכנס לתוקפו ביום שישי הקרוב ו-500 ילדים יישארו ללא מקום לימודים. הצו הוצא בשל תלונותיהם של שכנים חילוניים נגד פעילות הת"ת, השביאה למציאת ליקויים במבנה בו שוכן הת"ת. בשל הפינוי, החל מיום ראשון הקרוב יפוזרו 500 תלמידי הת"ת במקלטים ובבתי משפחות, שם ילמדו עד למציאת פתרון

ישי כהן | כיכר השבת |

בסוף השבוע תלמוד תורה 'בנין עולם' הממוקם בשכונת בית-וגן בירושלים יצטרך לעזוב את המבנה בו הם שוכנים מזה שנים רבות, אז ימצאו עצמם 500 ילדי הת"ת ללא מבנה ויישארו ברחובות, מה שמצריך לפזר את התלמידים במקלטים ובמבנים שונים.

את צו הפינוי קיבלה הנהלת 'בנין עולם' מעיריית ירושלים, לאחר שכמה שכנים חילונים התלוננו על מפגעי רעש כתוצאה מהלימודים בת"ת, והחליטו להתלונן על בעיות חוקיות שיש במבנה בן שוכן הת"ת מה שהביא את העירייה להוצאת צו פינוי ליום שישי הקרוב.

המצב שנוצר הוא שאין לתלמידים איפה ללמוד ביום ראשון הקרוב ולכן עובדים ההורים בימים אלו על פיזור הילדים בין בתי ההורים ומקלטים שכונתיים, שם ישהו עד למציאת פתרון.

לידי 'כיכר השבת' הגיע עותק של תוכנית פיזור הילדים שמחר אמורים ההורים לקבלו, בחוברת נכתב להורי התלמידים מכל כיתה וכיתה לאיזה מקלט או בית הם אמורים הילדים להגיע בשבוע הבא.

מאיר, אב לאחד התלמידים סיפר ל'כיכר השבת': "אנחנו עדיין לא יודעים מה אנחנו הולכים לעשות, אין אפילו דיבורים על פיתרון לתקופה הקרובה, אנחנו פונים לנציגים החרדים בעירייה להירתם בשבילנו ולמצא לנו מבנה, הנהלת הת"ת עשתה ועושה הכל בכדי למצא פיתרון, מה שלא נראה שיקרה בתקופה הקרובה, תזכרו שיש 500 ילדים שאין להם מבנה ללמוד בו".

ל'כיכר השבת' נודע כי ההורים שוקלים להוציא את התלמידים להפגין בשבוע הבא ב'כיכר ספרא' מול עיריית ירושלים, ואף להשבית את הלימודים אם לא ימצא פתרון עד סוף השבוע הבא.

מדובר בסכסוך בין שכנים, שהגיע להליך משפטי מורכב, במהלכו החליט ביהמ"ש על פינוי המוסד מהמקום. בהסכמת מנהלי המוסד ומתוך דאגה לילדי בית הספר, העניקה עיריית ירושלים סיוע בתיווך בין הצדדים, בכך הושגה דחייה בהוראת הפינוי, במקביל להקצאת מבנים ניידים זמניים במתחם בית הספר.

נציגי העירייה, באגף מנח״ח, ובלשכת ראש העיר וכן סגר"ע ומחזיק תיק החינוך החרדי הרב יצחק פינדרוס, פועלים במרץ להשגת פתרון חלופי וכן להסדרת תקציב משרד החינוך, הנדרש לבניית המנד"ים, שבנייתם מתעכבת, בשלב זה. במקביל פועלת העירייה לזירוז הליכי הפרוגרמה להשגת תקצוב לבניית מבנה קבע למוסד חשוב זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר