עיר התורה

פשקווילים נגד "השומרים": "נערים מקולקלים מחללי שבת"

בבני-ברק פועל לאחרונה ארגון 'השומרים' הנותן מענה לבעיות הפשיעה שפשטו ברחובות העיר. הלילה הופצו בבני-ברק פשקווילים ארסיים נגד הארגון ונגד מתנדביו. "מקולקלים עד כדי מחללי שבת, אינם לומדים ואינם מתפללים", נכתב בפשקוויל. בארגון אומרים ל"כיכר השבת": "נגד כל דבר טוב יש ביקורת", ומבהירים: "יש לנו תמיכה מכל הרבנים בעיר"

הפשקוויל שהופץ בבני-ברק

בשנים האחרונות הוקם בבני-ברק ארגון 'השומרים', הפועל בשיתוף פעולה עם המשטרה בכדי למגר את הפשיעה בעיר החרדית. מתנדבי הארגון מוזנקים לכל קריאה בעיר, ומגיעים עוד לפני בוא המשטרה, תופסים את הפושעים ומחזיקים בהם עד לבוא המשטרה.

במהלך הלילה האחרון הופצו ברחבי העיר פשקווילים ארסיים ומלאי השמצות נגד הארגון ומתנדביו, תחת הכותרת "בני-ברק מה לך נרדמת?!".

בפשקווילים נטען כי הארגון מורכב מקבוצת נערים "כאשר 99% מהם מקולקלים עד כדי מחללי שבת. בלילה ערים במסווה של רדיפה אחרי גנבים וביום נמים את שנתם, אינם לומדים ואינם מתפללים".

המתנדבים מואשמים בפשקוויל כי "כל מילה שהם שומעים עוברת מיידית לאינטרנט, יורדים לחיי הפרט והזולת, ועוד דברים שלא ניתן להעלותם על הכתב. כל פיסת מידע מוסרים מיידית למשטרה, וזו הסיבה היחידה שהמשטרה העניקה להם 'תעודות שוטר' ('מלשינונים' בעברית צחה)".

בהמשך הפשקוויל נכתב כי "בימים אלו מתכננת להקת בנים סוררים ומורים זו, לערוך דינר, על מנת שיוכלו לעלות דרגה, ולרכוש בכספי הציבור רכבים לכל החברייא".

בסיום הפשקוויל, עליו חתומים "הורים דואגים", נכתב: "חלילה לנו להמתין עד שנגיע למצב של אל-חזור, כשלהקה סוררת זו, כבר תבנה את עצמה, ואיש לו יוכל לפצות פה נגדה ונגד מעלליה חובתינו להלחם בתופעה הרסנית זו, להרחיקה מגבולותינו בעוד מועד!".

בארגון 'השומרים' דוחים בתוקף את ההשמצות הזולות בפשקוויל, ובשיחה עם "כיכר השבת" אומרים בארגון כי "כמובן שנגד כל דבר טוב יש ביקורת, וזה שמוציאים נגדו פשקווילים רק מוכיחה כי אנחנו בגדר של 'דבר טוב'".

לדברי חברי ההנהלה בארגון המונה למעלה ממאה מתנדבים, "יש לנו תמיכה מכל הרבנים בעיר, כאשר מספר רבני שכונות, אף מלווים אותנו בכל הצעדים. אנחנו הצענו לרבנים שלא יעמדו בנשיאות הארגון ולא יזדהו ברבים עם הארגון, מפני החשש מהשבאבניקים שחלילה ינסו להתנכל לרבנים שתומכים בנו".

על פעילות הארגון, אומרים ב'השומרים' כי "המציאות היא שמאז הקמת הארגון בבני-ברק, פסקו תלונות הציבור נגד העירייה והמשטרה שלא פועלים נגד השבאבניקים שהטילו חיתתם על תושבי העיר".

"בעבר", אומרים חברי הנהלת הארגון, "אנשים פחדו לצאת לרחוב בגלל השבאבניקים, הרבנים לא ידעו מה לעשות. שכונות ניסו להקים ארגוני שמירה אך זה נכשל. מאז הקמת הארגון, בעיר בני-ברק שורר שקט יחסי".

לדבריהם, "הטיפול שמגישים מתנדבי הארגון הוא עזרה ראשונה עד לבוא המשטרה. אם אדם שב לביתו בליחה, ורואה מישהו חשוד, הוא מזעיק את מתנדבי הארגון, שבאים ובודקים מי האיש, ובכך מונעים גניבות ועוגמת נפש".

"מאז תחילת הפעילות נתפסו עשרות בני מיעוטים ושב"חים, שהסתובבו בעיר כבשלהם, פרצו לבתים, התיזו גז מדמיע על ילדים ועשו ככל העולה על רוחם. כך גם מכת הסודנים שהציפה את העיר, ולאחרונה ירדה מסדר היום אודות לפעילות המתנדבים שלנו, שהבהירו לסודנים כי אין להם מה לחפש ברחובות העיר בני-ברק", מספרים בארגון 'השומרים'.

על הבעיות ההלכתיות שצצות בשבתות, אומרים בארגון 'השומרים' ל"כיכר השבת" כי "ההוראה שקיבלנו מהרבנים היא שבמידה ויש חשש רחוק או גנב לא מוסכן אסור לנו לקרוא למשטרה, אבל אם עוברים באזור שוטרי הסיור של העירייה, מותר לנו להפנות אותם לאירוע, והם ממשיכים לפעול לפי שיקול דעתם. עד כה לא יצא לנו להזעיק את המשטרה בשבתות, כי בכל המקרים הגיעו שוטרי הסיור וטיפלו במקרה".

הפשקוויל שהופץ בבני-ברק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר