וידאו מיוחד

רגע לפני שהגיש העתירה לבג"צ: יואב ללום פרץ בבכי

עורך-הדין ויו"ר תנועת 'נוער כהלכה' יואב ללום הגיע הבוקר לבית-המשפט העליון להגיש את העתירה נגד אפליית הסמינרים כנגד הבנות הספרדיות. במסיבת עיתונאים, הוא פרץ בבכי: "דיברתי הבוקר עם תלמידה שעדיין בבית. אתה שומע ילדה בוכה, על מה? מה היא עשתה? היא רק רוצה ללמוד!" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ללום, היום (צילום: ישי כהן)

עורך-הדין ויו"ר תנועת 'נוער כהלכה' יואב ללום הגיע הבוקר (חמישי) לבית-המשפט העליון להגיש את העתירה נגד ה'מכסות' והאפלייה כנגד הבנות הספרדיות בסמינרים החרדיים. הבוקר הבאנו את טורו של אבי בלום שחשף את דבר הגשת העתירה.

לפני כניסתו לבית-המשפט, כינס ללום מסיבת עיתונאים כשבמהלכה פרץ בבכי במשך רגעים ארוכים. הוא התקשה להמשיך לדבר.

"פושעים וגנבים"

"לא מדובר בעוד עתירה, מדובר בכתב אישום חמור נגד משרד החינוך, שר החינוך ופקידי משרד החינוך. מנהלי הסמינרים הם רק הגנבים פה, הם רק הפושעים שמאפשרים להם לעשות מה שהם רוצים והם עושים את זה", ירה ללום מול המצלמות.

"אין לכם מושג כמה ציבור אשכנזי נמצא פה איתנו היום, כמה ציבור אשכנזי נמאס לו מההתנהלות המושחתת הזאת של מנהלי הסמינרים והכל בגיבוי מושחת של עסקני הציבור החרדי בכנסת".

וללום המשיך: "אנחנו דורשים בעתירה הזאת שיהיה כאן הליך שקוף, שיהיה כאן סדר, שיהיה כאן שמירה על העקרונות של הבת היהודית בראש ובראשונה. אין רב אחד בישראל שמוכן להסכים להתנהלות המושחתת הזאת, אפילו אם יש רבנים שמעדיפים ב'שב ואל תעשה' זה לא בגלל שהם מסכימים למהלך הזה - זה בגלל שהם פוחדים מהמשוגעים המטורפים של המגזר".

שיחה מצמררת

ללום ביקש לספר משהו אישי שחווה הבוקר. "הבוקר, דיברתי עם תלמידה שעדיין בבית. זה היה קשה, לא הייתי שם אותכם בימקומי בשיחה הזאת".

בשלב זה של הדברים, ללום התקשה להמשיך לדבר. בקול חנוק מדמעות, המשיך ללום: "אתה שומע ילדה בוכה, על מה? מה היא עשתה? מה היא עשתה? היא רק רוצה ללמוד!".

לקראת סיום מסיבת העיתונאים, פנה ללום בדמעות לראשי ש"ס: "אני קורא מכאן, לתנועת ש"ס - אני לא אתקוף היום את תנועת ש"ס, יש לכם היום הזדמנות! אלי ישי, אריאל אטיאס, וכל אחד ואחד מחברי-הכנסת של ש"ס, לבוא לעזור לציבור שלכם. תעשו את העבודה. אם תעשו את העבודה אני מבטיח לכם - אני הולך לשוק הפרטי לעריכת דין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר