בעקבות העתירה

מנהלי ה'סמינרים' מאיימים: לא נפתח את שנת הלימודים הבאה

'איגוד מנהלי הסמינרים 'בית יעקב' מבהיר היום כי אם בית המשפט יכפה הכללים לקבלת תלמידות לסמינרים שלא על-פי הכללים הרוחניים - שנת הלימודים הבאה לא תיפתח. "משמעות הדבר היא חמורה: שלושים אלף תלמידות, מכל החוגים והעדות, בכל הארץ, יישארו בלי מסגרת", דווח (אקטואליה, חרדים)

חיים שקדי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

שלושת שופטי בית המשפט העליון, דורית ביניש, עדנה ערבל ועוזי פוגלמן יתכנסו בעוד כעשרים יום, ב-10 לינואר, לדיון ראשון בעתירה שהגיש עו"ד יואב ללום, יו"ר עמותת 'נוער כהלכה', נגד האפליה העדתית בסמינרים.

השופטת עדנה ערבל החליטה כי מדובר בעתירה דחופה, ולכן הוחלט לקיים את הדיון הראשון כחודש ימים לאחר הגשת העתירה ובקשת הצו לעצירת הרישום לשנת הלימודים הבאה, עד להכרעה בעתירה.

הבוקר (ראשון) מתפרסם ביומונים החרדיים, הודעה מטעם 'איגוד מנהלי הסמינרים 'בית יעקב'', לפיו, בהוראת גדולי ישראל, אם בית המשפט יכפה את הכללים לקבלת תלמידות לסמינרים שלא על-פי הכללים הרוחניים - שנת הלימודים הבאה לא תיפתח.

ב'יתד נאמן' דיווחו על ההחלטה כי "משמעות הדבר היא חמורה מאין כמוה: שלושים אלף תלמידות, מכל החוגים והעדות, בכל רחבי הארץ, יישארו בלי מסגרת חינוכית".

ב'איגוד מנהלי הסמינרים' מסרו את הדברים לגורמים שלטוניים הבהירו כי התנהלות הסמינרים הן על-פי תקנונים מחייבים, שנקבעו במשך השנים בהתייעצות עם גדולי ישראל.

ב'יתד' אף דווח כי ב'איגוד' מבהירים שתלמידה מתקבלת לסמינר על סמך התאמתה לתקנון ואופי הסמינר, קרי ההתנהגות הערכית הרוחנית. "הגורמים הנלחמים נגד הסמינרים, מנסים להסית ולהסיט את הנושא לכיוון עדתי, ולא היא: אין התלמידה מתקבלת לפי העדה, אלא לפי הנושאים המהותיים", נכתב ב'יתד נאמן'.

מגיש העתירה לבג"ץ, עו"ד יואב ללום, יו"ר עמותת 'נוער כהלכה', מסר ל"כיכר השבת": "אין תגובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר