הדרמה חוזרת למאה שערים

שבועיים לאחר הפיכת הקלפי; היום הבחירות למינהל הקהילתי

שבים לקלפי: בבחירות למינהל הקהילתי גאולה-בוכרים לפני שבועיים, הפכו מספר קיצונים את אחת הקלפיות. היום, תושבי מאה שערים יבחרו שוב את נציגם למינהל. ההערכה: קולות קהילת שובו בנים יכריעו את הבחירות; הרב אליעזר ברלנד תומך בבני מחלב. וגם: העצורים על הפיכת הקלפי מערערים (בארץ)

חיים שקדי | כיכר השבת |
מכתב התמיכה בכתב ידו של הרב ברלנד

לאחר הסערה בבחירות האחרונות למינהל הקהילתי גאולה-בוכרים, שהתקיימו לפני כשבועיים, ששיאם היה בהפיכת הקלפי ברחוב שטראוס בירושלים, היום (חמישי) מתקיימות שוב הבחירות לנציג שכונת מאה-שערים במינהל.

מיד לאחר התקרית, הורה מפקד מחוז ירושלים ניצב ניסו שחם על הקמת צוות חקירה מיוחד, ובימים האחרונים נעצרו ארבעה בחשד למעורבות בהפיכת הקלפי ובהדרת נשים בכך שמנעו מהם את זכותם להצביע.

אתמול, בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרם של החשודים, שניים מהם עד ליום ראשון ושניים עד ליום שני. השופט נימק את הארכת מעצר בבחירות שמתקיימות היום והחשש כי העצורים ישובו על מעשיהם ויפרו את הסדר.

ל"כיכר השבת" נודע כי הבוקר הוגש ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד הארכת מעצרם של החשודים, בתקווה להביא לשחרורם מיד עם פתיחת הקלפי בבחירות למינהל, אך בית המשפט דחה את הערעור והותירם במעצר עד ליום ראשון.

בתוך כך, כחלק מהפקת הלקחים בשל המהומות שאירעו בסיבוב הקודם של הבחירות, הוחלט להרחיק את הקלפי משכונת מאה שערים, והוא הוצב במשרדי המינהל הקהילתי ברחוב דוד.

שלושה מועמדים מתמודדים על המקום התשיעי בהנהלת המינהל, השמור לשכונת מאה שערים. נציג ש"ס יוסף דנגי, בני מחלב איש 'שובו בנים' ומרדכי שטרן, חבר קהילה המשתייכת גם היא ל'שובו בנים'.

לקהילת 'שובו בנים' מאות משפחות בשכונת 'מאה שערים' ולפי ההערכות קולותיהם הם אלו שעשויים להכריע את הבחירות הללו, ולהכניס נציג של הקהילה כחבר במינהל.

לידי "כיכר השבת" הגיע מכתבו של מנהיג הקהילה, הרב הצדיק רבי אליעזר ברלנד, הקורא לאנשי הקהילה לתמוך בבני מחלב כנציגם במינהל הקהילתי, וזאת לאחר לחצים גדולים שהופעלו סביב תמיכתו של הרב במועמדים השונים.

תחת הכותרת "גילוי דעת", פונה הרב ברלנד "לכבוד בנימין היקר והחביב ולכל הצבור", וכותב: "באתי פה לגלות שבנימין מחלב שליט"א הוא תלמיד נאמן שלי ששומע לכל ההוראות שלי ואין לי תלמיד מובהק ונאמן כמוהו. וכל אשר אצוה עליו יעשה בשיא התמימות".

"והנני מבקש מכל הציבור לתמוך בו ולעשות את רצונו ומובטח אני בו שהוא ישרת את כולם באמונה ובדבקות במטרה וכל אשר יעשה יצליח", מסיים הרב ברלנד את מכתב התמיכה הנדיר בתלמידו.

בשיחה עם "כיכר השבת", בטרם נפתחו הקלפיות, אומר המועמד בני מחלב: "נקווה שסוף סוף לאחר הדבר המביך שראינו בסיבוב הקודם, מאה שערים תעשה היום היסטוריה לה התושבים כל-כך מצפים".

"אני מקווה", מוסיף מחלב ואומר כי "העירייה והמשטרה יעשו את המוטל עליהן וישמרו על הסדר ולא יפקירו את המקום הרגיש הזה כמו בפעם הקודמת. בידי התושבים לשנות את עתידם, ואני מקווה שהיום הם יממשו את זכותם".

מכתב התמיכה בכתב ידו של הרב ברלנד
מכתבו של הרב אליעזר ברלנד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר