ימים שחורים ליהדות החרדית

"חרדי, הלוואי ותישרף. כולכם אותו זבל", שאג חילוני על בחור-הישיבה

הקו החם של 'כיכר השבת' לחרדים שהותקפו בידי חילונים, מוצף בפניות. הגולש לוי. ג, מספר: "נסעתי עם אשתי לבית שמש לראות דירות וכשעברתי עם הרכב סמוך למקום ההפגנה, צלם תקשורת צעק לעברי 'נאצי מלוכלך, לך תעבוד'". גולש בשם דן: "חילוני צעק לעברי 'הכיפה השחורה שאתה לובש עושה לי שחור בעיניים, אתם מגעילים וצריך לגמור אתכם אחד-אחד, אם הייתי יכול היתי גומר אותך'". עדכונים שוטפים (חילונים)

מערכת הקו החם | כיכר השבת |
(אילוסטרציה)

ימי הסתה: מאז הושק הקו החם של 'כיכר השבת', פנו עשרות גולשים חרדיים מרחבי הארץ שחוו תקיפות אלימות בידי חילונים. הקו החם גורם להתעניינות גדולה בכלי התקשורת החילוניים שהחלו להבין כי יש מחיר להסתה המתמשכת נגד הציבור החרדי.

יודגש: כל פנייה המתפרסמת באתר, עוברת אימות עם השולח, או השולחת. בנוסף, השמות של הפונים והפונות מתפרסמים בקיצור-שם, לבקשתם. מקבץ הפניות הנוכחי, הינו לקט מספר שלוש.

"שחור בעיניים"

גולש בשם דן, מספר: "אני בחור נורמטיבי חרדי-לאומי, בן 28. ביום חמישי האחרון ה-29 לחודש למיניינם, נסעתי לעיר אופקים לניחום אבלים. ברחוב הרצל הרחוב המרכזי בעיר בשעה 20:00 לערך, ניגש אלי אדם בגיל 45+ ומסנן לעברי צרור קללות עסיסיות (כמובן שלא אכתוב אותם מפאת כבוד מינימלי)

"בהתחלה לא הבנתי מה הוא רוצה, או האם הוא מדבר אליי. לאחר-מכן הוא פתאום החל לרוץ לכיווני, וכשהוא מנופף בידו הוא אומר לי 'הכיפה השחורה שאתה לובש עושה לי שחור בעיניים, אתם מגעילים וצריך לגמור אתכם אחד-אחד, אם הייתי יכול הייתי גומר אותך".

דן מוסיף וכותב: "אני לא מהאנשים שמתלהמים ומשווים כל קללה, או מתרגשים ממנה, אך ברור שגל ההסתה התקשורתי הוא הגורם לכך".

"אתם מסריחים"

הגולש שמואל מספר: "ביום חמישי האחרון הלכנו, אני וחברי, ברחוב שקט במרכז תל-אביב. לפתע עברה לידינו אשה בשנות השישים, ובלי הודעה מוקדמת קראה לעברנו: 'עופו מפה, אתה מסריחים לנו את המדרכה'. כך. ולא אחרת. אולי מישהו יתעשת ויקלוט מה גורמת ההסתה".

"פרזיטים, אוכלי חינם"

תלמידת סמינר, שירה, מספרת: "חזרתי באוטובוס לביתי בשעת הצהריים מהסמינר. כשהאוטובוס הגיע לתחנה המרכזית, עלתה אישה חילונית והתקדמה לכיווני. ללא שום סיבה, היא התחילה לצעוק ולגדף אותי 'אתה החרדים, אין לכם חינוך, אתם חיים על חשבוננו! פרזיטים, אוכלי חינם. מה את חושבת שזה שאת לבושה ארוך זה עוזר לך? תראי אותי אני עם שרוול קצר, אני הכי טובה'.

"מאוד התביישתי והאדמתי. הייתי המומה מכדי לדבר, מכיוון שהיא התנפלה עליי בלי שום סיבה מוצדקת... וזאת הייתה חוויה ממש לא נעימה".

"הלוואי ותישרף"

את הסיפור הבא כתב הגולש מאיר. י, בחור ישיבה מפתח-תקווה. "היום בבוקר נסעתי בקו 164 מפתח-תקווה לרחובות בחזרה לביתי.

"עליתי והתיישבתי במקום פנוי. פתאום אני שומע מאחורי מישהו קורא ' חרדי! הלוואי ותישרף'. הסתכלתי אחורה והייתי המום. לא הבנתי מה האיש ללא הכיפה רצה ממני. שאלתי אותו: 'מה עשיתי לך?' והוא השיב: 'כולכם אותו זבל'. קמתי מהמקום והלכתי אחורה רחוק מהאיש הזה וכל הנסיעה חיכיתי שהוא ירד מהאוטובוס. כאשר ירד רווח לי".

"נאצי מלוכלך"

גולש בשם לוי. ג, המתגורר בירושלים, כותב: "גם עליי צעק לא פעם חילונים. הפעם האחרונה היתה ביום שלישי בשבוע שעבר. נסעתי עם אשתי לבית שמש לראות דירות וכשעברתי עם הרכב סמוך למקום ההפגנה, צלם תקשורת צעק לעברי 'נאצי מלוכלך, לך תעבוד'. צחקתי, אבל זה עצוב מאוד!".

השמצות באוטובוס

נחתום את גל התקריות היומי, במייל ששיגר לקו החם, גולש בשם נפתלי. פ: "נסעתי בקו 68, בו אני נוסע מידי בוקר. בעודי עולה לאוטובוס, בחור דתי הסביר לחברו החילוני כי אמנם הקיצוניים זה רק קבוצה של 300-400 בארץ, אולם 'אף-אחד' אינו יודע מי הם וייתכן ואף אני אחד מהם.

"איני נמנה על המגזר הזה ואף לא דומה להם בלבושי, אולם ה'חכם' ההוא השמיץ אותי בקולי קולות עד שממש חששתי לחיי. בנוסף, לאחר שהדליק את האש באוטובוס, לא יכולתי אפילו לעבור באוטובוס ואף לאחר שביקשתי. ברוב נימוס, לא עניתי ואפילו לא במבט".

(צילומים: פלאש 90, למצולמים אין קשר לנכתב)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר