שערוריה: משרד החינוך יוזם חקירות פרטיות נגד החרדים

בעוד משרד האוצר עובד בחודשים האחרונים על יצירת קריטריונים ונהלי פיקוח חדשים בישיבות ובכוללים, משרד החינוך מפרסם מכרז להעסקת חברות חקירה פרטיות שיבצעו למעלה מ-700 מעקבים חשאיים אחר מוסדות התורה ברחבי הארץ, במטרה לאמת את דיווחי המוסדות למשרד לצורך קבלת תקצוב. גורם בישיבות אומר כי "מדובר בתקדים מסוכן. נמחה בצורה חריפה"

חזקי שטרן | כיכר השבת |
ביקורות בישיבות (דוד כהן)

שערוריה; משרד החינוך שוכר חברות חקירה פרטיות לצורך ביצוע מאות מעקבים חשאיים נגד מוסדות התורה, ישיבות וכוללים, כך מדווח הבוקר העיתון 'מעריב'.

לפי הדיווח, בחודש האחרון פרסם משרד החינוך מכרז להעסקת חברת חקירות פרטית שתבצע עבורו למעלה מ-700 מעקבים אחר ישיבות וכוללים המתוקצבים על-ידי המשרד. "החקירה תהיה סמויה ובאופן שלא יגרום כל חשד אצל המוסדות הנבדקים", נכתב במכרז. היקף החקירות בכל שנה צפוי להיות יותר מ-20 אחוז מהמוסדות.

משרד החקירות יבצע גם מעקבים אחר אברכים הזוכים למלגות לימודים ואחר הורים לילדי גן הזכאים למלגות בשל מצבם הכלכלי, כדי לברר האם הצהרותיהם לגבי הכנסותיהם, מצבם הכלכלי, בעלות רכב ועוד אמיתיות. החקירה תהיה סמויה ללא יצירת קשר עם האברכים.

יצויין כי זו הפעם הראשונה שהמשרד יוזם חקירות חשאיות בהיקף כזה כלפי הציבור החרדי.

לפי הדיווח ב'מעריב', גורם במשרד החינוך טוען כי שר החינוך גדעון סער היה מעורב בהחלטה לבצע את החקירות החשאיות בישיבות. מנגד, גורם המקורב לשר טוען כי הוא לא היה מעורב בהחלטה.

נושא הביקורות בישיבות, עורר לא מעט סערות בשנה האחרונה, במהלכה הודק הפיקוח והוחמרו הנהלים והקריטריונים בעקבות חשיפת דיווחים כוזבים במספר מועט של מוסדות.

שיאה של הסערה היה בישיבת 'בית שמעיה' בבני-ברק, כאשר הפקחים הפסיקו את ה'שיעור כללי' של ראש הישיבה בכדי לבצע את הביקורת. בעקבות כך, הופסקו הביקורת בישיבות, ומשרד האוצר בוחן מתווה חדש ומוסכם על נוהלי פיקוח חדשים, שיהיה מקובל גם על ראשי הישיבות ומנהלי המוסדות.

גורם בכיר באחת הישיבות החרדיות אומר כי "משרד החינוך לא אמור לבצע ביקורות בכלל ובטח לא כאלה. אופי הבקרה הגלויה נמצא בדיונים מול משרד האוצר. אני לא מכיר חקירות פרטיות של ישיבות. אם זה נכון, מדובר בתקדים מסוכן. אנחנו נמחה בצורה חריפה. באופן לא מפתיע מוסדות חינוך ותרבות לא חרדיים, שבהם ידוע שיש חריגות גדולות מאוד ומשכורות מנופחות, אינם זוכים לבקרות כאלה".

ממשרד האוצר נמסר: "המשרד אינו מכיר את הנושא". מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, מסרה בתגובה כי מדובר בחידוש של מכרז שהסתיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר