סערת דו"ח הכרמל

פנייה דחופה ליועץ המשפטי: "תפתח בחקירה נגד המבקר"

מאמץ אחרון למנוע את פרסום דו"ח הכרמל במתכונתו הנוכחית. 'כיכר השבת' חושף מכתב שהעביר עורך-הדין יהונתן דודוביץ ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, ובו קריאה לפתיחת חקירה פלילית נגד מבקר המדינה שלכאורה עבר על החוק לאחר שפרסם מידע חלקי מאת הדו"ח שטרם יצא-לאור. חשיפה (פוליטי)

מנחם כץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

מאמץ של הרגע האחרון למנוע את פרסום דו"ח הכרמל במתכונתו הנוכחית. 'כיכר השבת' חושף מכתב שהעביר עורך-הדין יהונתן דודוביץ ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ובו קריאה לפתיחת חקירה נגד מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס.

הסיבה: הקלטה של המבקר מפגישה שערך עם משפחות הנספים באסון, במהלכה הוא נשמע חורץ את דינם של שר הפנים אלי ישי ושר האוצר יובל שטייניץ, כשאמר שמי משני השרים שלא ילך לפי המלצות המבקר בדו"ח על השריפה בכרמל - צפוי לדין משמעתי קשה.

בשיחה סגורה שערך עם משפחות הנספים בשריפת הענק בכרמל התחייב לינדנשטראוס כי בביקורת הנוקבת שיפרסם בקרוב הוא "מכוון לשרים. אצלי זה לא ייגמר בש.ג".

לינדנשטראוס הודיע בשיחות הסגורות כי הביקורת הנוקבת שהוא מתכוון להפנות אל האחראים למחדל הטיפול בשריפת הענק תכוון לשרים - והצהיר: "שלחנו הודעה לכל המבוקרים שמצאנו פגם במעשיהם, ואני לא זוכר פגמים כל-כך חמורים. הגורם הראשון זה השרים, מי שנמצא בראש הפירמידה".

"המבקר עבר על החוק"

"מבקר המדינה וכל אדם אחר במשרדו, שואבים את סמכותם החוקית לפעולתם מכח חוק מבקר המדינה וכן מכח חוק יסוד מבקר המדינה", כותב עורך-הדין דודביץ, "כל עובד משרד מבקר המדינה, כפופים לחוקי המדינה וחייבים הם לשמור כל ידיעה שמגיעה אליהם מתוקף תפקידם כאמור.

"המבקר עם כל הזהירות המתבקשת, פעל לכאורה בניגוד לחוק, קרי: פרסם מידע חלקי מאת הדו"ח, שהמועד הקבוע לפרסומו הוא רק בתחילת חודש מרץ 2012".

עורך-הדין תוהה במכתבו, "כיצד יוכלו המבוקרים להציג עמדתם לאור טיוטת דו"ח האמורה להימסר לידיהם רק בעוד שבוע, כאשר הדין נחרץ לגביהם כבר לפני שבוע? לכאורה ניתן לראות כי המבקר אומר לפגוע במבוקרים ללא כל קשר לנימוקיהם וניסיונותיהם להסביר את עמדתם".

לאחר דברי הסבר, כותב עורך-הדין ליועץ המשפטי לממשלה: "אני נאלץ לפנות לכבודו בדרישה לפתוח בהליכה חקירה פלילית כנגד מבקר המדינה מיידית!

"עד סיום החקירה הפלילית כנגד מבקר המדינה אבקש להשהות את עבודתו של מבקר המדינה ואנשי משרדו בעניין הנידון".

צפו בקטע הוידאו, בו נשמע המבקר מדליף קטעים מהדו"ח. באדיבות ערוץ 2.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר