בעקבות דרישת אגודת ישראל

'היימישע עסן' פיטרה מלצריות, ישראל חופשית מאיימת לתבוע

לאחר שבעלי המסעדה הפופלארית פיטר את המלצריות שעבדו במקום בימי חמישי, בישראל חופשית פנו לבעל המסעדה כדי שיחזור בו מההחלטה ולא - תוגש תביעה משפטית. "מעשים אלה עולים כדי עבירה פלילית לפי סעיף 30 לחוק העונשין", כותבים אנשי התנועה אל בעל המסעדה (חדשות, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מסעדת "הימיישע עסין" (צילום: פלאש 90)

המאבק נגד מסעדת "הימיישע עסין" נמשך: לאחר שבעלי המסעדה פיטר את המלצריות שעבדו במקום בימי חמישי, לפי הפרסומים לבקשת בד"ץ 'אגודת ישראל', תנועת 'ישראל חופשית' פנתה לבעל המסעדה בבקשה שיחזור בו מההחלטה.

אם זה לא יקרה, הבהירו ב'ישראל חופשית', אנשיה יפעלו בדרכים משפטיות נגד בד"צ אגודת ישראל.

במכתב שנשלח לבעל המסעדה נכתב: "בשם ה'מרכז הרפורמי לדת ומדינה' הזרוע המשפטית והציבורית של התנועה ליהדות מתקדמת בישראל, ובשם תנועת 'ישראל חופשית', הריני לפנות אליך בנושא הנדון כדלקמן: 'החלטתם להימנע מלהעסיק נשים כמלצריות במסעדה בערבי חמישי, עקב דרישת מערך הכשרות של 'בד"ץ אגודת ישראל', זאת נוכח העובדה שבימי חמישי בלילה פוקדים את המסעדה בני ישיבות ועסקנים חרדים, ובעקבות תלונות של גורמים קיצונים במגזר החרדי".

בארגון טוענים כי מדובר בפעולה בלתי חוקית ומציינים כי היא "עומדת בניגוד לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה, חוק יסוד כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד חופש עיסוק, עקרון השוויון הינו מעקרונות היסוד של שיטתנו המשפטית.

"בעניין זה נאמר כי: "אין לך גורם הרסני יותר לחברה, מאשר תחושת בניה ובנותיה כי נוהגים בהם איפה ואיפה. תחושת חוסר השוויון היא מהקשה שבתחושות. היא פוגעת בכוחות המאחדים את החברה. היא פוגעת בזהותו העצמית של האדם"

"שוויון פירושו מתן יחס שווה לאנשים שאין ביניהם שונות רלבנטית. איסור העסקת מלצריות בימי חמישי פירושו יחס שונה המהווה הפליה כלפי מלצריות, ששוות בעניין זה לכל דבר ועניין לעמיתיהן המלצרים".

בארגון כותבים עוד כי "לפי הפרסומים, ההחלטה להפסיק להעסיק מלצריות בימי חמישי בערב נעשתה בעקבות דרישה של בד"ץ אגודת ישראל. כפי שצוין לעיל, איסור העסקת נשים ביום מסוים בשבוע עומדת בניגוד לדין. דרישת בד"ץ להימנע מלהעסיק מלצריות כתנאי למתן ההכשר מהווה שידול לבצע עבירה בניגוד לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה. מעשים אלה עולים כדי עבירה פלילית לפי סעיף 30 לחוק העונשין, תשל"ז–1973, הקובע כי "המביא אחר לידי עשיית עבירה בשכנוע, בעידוד, בדרישה, בהפצרה או בכל דרך שיש בה משום הפעלת לחץ, הוא משדל לדבר עבירה".

"לאור כל האמור, נבקשכם לחזור בכם מהחלטתכם להימנע מלהעסיק מלצריות בימי חמישי, ולקבוע תנאי העסקה שווים לגברים ונשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר