משנה מקום, משנה מזל

כללים חדשים ב"חברון": בחור שיפר התקנון - ייזרק מהישיבה

כללים חדשים בישיבת "חברון גאולה": תלמיד שיפר התקנון - ייזרק מהישיבה. מסתמן: משכנה של הישיבה יועתק במהלך חודשי הקיץ לשכונת רמות. ל"כיכר השבת" נודע כי מהלך העברת הישיבה לשכונת רמות לא יצא אל הפועל כבר בתחילת זמן קיץ, מאחר והמשא ומתן לשכירת מבנה עבור הישיבה טרם הושלם, בין היתר בשל מחסור בבית מדרש מתאים עבור התלמידים

חיים שקדי | כיכר השבת |
ישיבת חברון גאולה (צילום ארכיון: מאיר אלפסי)

במהלך החודשים האחרונים רבו השמועות באשר לעתידה של ישיבת 'חברון גאולה' המיתולוגית הממוקמת בליבה של שכונת גאולה בירושלים. היום (שני) בשעות הצהריים, שמו ראשי הישיבה קץ לשמועות כאשר הודיעו כי הישיבה לא תיסגר.

בשעות הצהריים התכנסו מרבית תלמידי הישיבה בחדר האוכל של הישיבה ברחוב חגי, לוועד מיוחד שכינסו ראשי הישיבה, בה שמעו כי לאחר התלבטויות הוחלט בהוראת גדולי ישראל שלא לסגור את הישיבה, אך לבצע מספר שינויים הכרחיים.

הרב ברוך סולובייצ'יק, חתנו של ראש הישיבה הגאון רבי חיים סרנא זצ"ל, שלאחר פטירת חמיו קיבל את הסמכויות בישיבה, הודיע לתלמידים כי זמן קיץ יפתח כרגיל ביום ראשון הקרוב בהיכל הישיבה בשכונת גאולה.

עם זאת, הודיע הרב סולובייצ'יק לתלמידים, כי בכוונת ההנהלה להעתיק את משכנה של הישיבה במהלך חודשי הקיץ לשכונת רמות בירושלים, ולעזוב את המבנה הוותיק, ובכך יתאפשר להנהלה להחזיק את הישיבה ותלמידיה בצורה טובה יותר.

ל"כיכר השבת" נודע כי מהלך העברת הישיבה לשכונת רמות לא יצא אל הפועל כבר בתחילת זמן קיץ, מאחר והמשא ומתן לשכירת מבנה עבור הישיבה טרם הושלם, בין היתר בשל מחסור בבית מדרש מתאים עבור התלמידים, אך נעשים מאמצים קדחתניים להשלים את העברת הישיבה לרמות, מהר ככל האפשר.

בנוסף, חויבו הבחורים אשר מעוניינים להמשיך ולהימנות על תלמידי הישיבה לחתום על תקנון חדש ומחייב, בו הם מתחייבים בין היתר להשתתף בכל שלושת התפילות ושלושת הסדרים בהיכל הישיבה.

הבחורים חתמו גם על מחויבותם להיות בישיבה בימי שישי ושבת, לא להחזיק רכבים, לא להתעסק ברישיונות נהיגה ולא לנהוג ברכב במהלך הזמן.

לבחורים נמסר כי מי שלא יחתום על התקנון ומי שלא יתקשר לאחד מראשי הישיבה ויודיע כי הוא מתכוון להמשיך בישיבה במסגרת הכללים והתקנון החדשים, הרי שהוא מפקיע את עצמו מהישיבה.

ל"כיכר השבת" נודע כי בכוונת הנהלת הישיבה להשכיר את המבנה ברחוב חגי בשכונת גאולה למוסד אחר, כשעל הפרק ישנן הצעות ממספר חסידויות לשכור את המקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר