ושוב במודיעין עלית: 60 בנות טרם התקבלו לסמינרים

כ-60 תלמידות בעיר מודיעין עילית טרם קבלו מכתב תשובה מהסמינרים אליו נרשמו - כך נחשף במכתב ששיגר יוני מזרחי מעמותת "חרדים" למשרד החינוך. עו"ד יואב ללום מעמותת "נוער-כהלכה" מסר בתגובה: "המציאות ממשיכה להראות שמשרד החינוך אינו מבצע את תפקידו". פרסום ראשון

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

ועולם כמנהגו נוהג: לידי 'כיכר השבת' הגיע מכתב ששיגר יוני מזרחי מעמותת "חרדים" לשוויון בחופש - למשרד החינוך, בו הוא חושף נתונים מדאיגים באשר לבנות חרדיות שטרם התקבלו לסמינרים בעיר.

"נכון למועד זה ישנן כ-60 תלמידות בעיר מודיעין עילית אשר עתידן הלימודי לוט בערפל היות והן טרם קבלו מכתב תשובה מהסמינרים אליו נרשמו", כותב מזרחי, "זאת בשים לב להנחיות ולוחות הזמנים שהועברו לבתי הספר הנ"ל בעקבות עתירה לבג"ץ התלויה ועומדת בימים אלו בבית המשפט".

לדברי מזרחי, "תלמידות אלו למדו על החלטת הסמינרים לגביהן מתשובות שנשלחו לתלמידות אחרות אשר קבלו תשובה חיובית. הנזק הנפשי שנגרם לתלמידות מכך מובן מאליו וחוסר ההגינות הנגרם מצמצום הזמן הנותר להן לעמוד על זכותן ללימוד שוויוני בתחומי העיר משווע".

כך מסנדלים את הבנות

במכתבו, מזרחי מרחיב באשר לליקויים המלווים את הרישום: "ההודעה על רישום לסמינרים נעשתה אך ורק בהודעה פנימית בבתי הספר היסודיים ולא בפרסום פומבי (עיתונים, לוחות מודעות וכדו') עקב כך נמנע מתלמידות רבות תושבות שכונת גני מודיעין וכאלו שאינן לומדות בבתי הספר של רשת בית יעקב בעיר להירשם לסמינרים בעיר בזמן הרישום.

"טפסי הרישום חולקו בבתי הספר היסודיים ולא בסמינרים או במחלקת חינוך בעירייה. מבירור שערכנו, הדבר נועד להגביר את הפיקוח והכוונה של הנרשמות ובמיוחד ממוצא ספרדי.

"מספר הורי תלמידות דווחו לעמותת "חרדים" שכאשר בתם בקשה טופס רישום לסמינר מסוים הם נקראו למנהלת בית הספר או אחת המורות שהעבירה להם מסר לפנות לסמינר הספרדי או לרשום את בתם מחוץ לעיר ובצד המסר איום לבל יעזו לפנות למאבק על זכות בתם ללמוד בסמינר שלב בתם חפץ.

"לדבריהם המסרים מועברים בהוראת רב הקהילה האשכנזית בעיר הרב מאיר קסלר. בנוסף הדבר מאפשר לבתי הספר להציג מצג שווא של איזון בין הנרשמות והמתקבלות ממוצא אשכנזי וספרדי!"

"משרד החינוך לא מבצע את תפקידו"

עו"ד יואב ללום מעמותת "נוער-כהלכה" מסר בתגובה: "המציאות ממשיכה להראות שמשרד החינוך אינו מבצע את תפקידו, ומנהלי הסמינרים ממשיכים לפעול כטוב בעינים באין פיקוח. יום הדין בבג"ץ קרב ובא, ואני קורא להורים להמשיך להעביר אלינו דיווחים מהשטח.

"בנוסף חשוב לציין כי, מצער מאוד שקולו של יו"ר ש"ס, הנהגת ש"ס וועדת הרבנים שהיא הקימה לטיפול בתופעה לא נשמע בענין, מה שמביא למסקנה כי קולם נשמע רק כדי להציל את עורם של מנהלי הסמינרים הפוגעים בבנותינו. ש"ס מוכיחה פעם אחר פעם מי חשוב לה באמת".

בעיריית מודיעין עלית לא מגיבים לאתרים חרדיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר