לאחר שנה וחצי

פוענח רצח בנימין הסה ז"ל מנכ"ל חברה קדישא בחיפה

הותר לפרסום: המשטרה פענחה את רצח בנימין הסה, בן 68, מנכ"ל 'חברה קדישא' האשכנזית בחיפה שנרצח לפני כשנה וחצי סמוך לביתו. החשוד ברצח, יצחק חזן, בן 49, תושב בית שמש, נעצר ומכחיש את המיוחס לו. התפנית בחקירה אירעה כאשר לפני כחצי שנה נמצא אקדח במקווה בבית שמש שהוביל אל החשוד (חדשות)

חיים שקדי | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

הותר לפרסום: המשטרה פענחה את רצח ר' בנימין הסה, כבן 68, מנכ"ל 'חברה קדישא' האשכנזית בחיפה במשך יותר מ-20, שנרצח לפני כשנה וחצי סמוך לביתו. החשוד ברצח הוא יצחק חזן, בן 49, תושב בית שמש.

בנימין הסה, נרצח לאחר שנורה מטווח קצר בפתח ביתו על-ידי חשוד שנמלט מהזירה, בעת שאשתו עמדה בקרבת מקום והייתה עדה להירצחו של בעלה מול עיניה. צוותי הצלה ומד"א שהגיעו לזירה, מצאו אותו שרוע על הכביש. הם ניסו לבצע בו החייאה במשך מספר דקות, אולם לבסוף קבעו את מותו.

המשטרה פתחה בחקירה מקיפה של הרצח, אך רק בחודש נובמבר האחרון חלה התפתחות משמעותית בחקירה, לאחר שנמצא אקדח שהוסתר בין אבנים במקווה בעיר בית שמש.

האקדח שהיה עטוף בגרב, הוחבא בסדק בקיר ונמצא על-ידי תושב בית שמש שהזעיק את המשטרה. לאחר בדיקה בליסטית שבוצעה באקדח הוא נמצא מתאים לאקדח שנגנב בחיפה בשנת 2001, ונמצא כי זהו האקדח שבו נורה הסה למוות.

האקדח הועבר למחלקת זיהוי פלילי, שם הוא נקשר ליצחק חזן, תושב בית שמש, בין היתר לאחר שבגרב בו הוא הוחבא נמצאו דגימות DNA של החשוד. היחידה המרכזית של משטרת מחוז חוף ערכה מספר פעולות חקירה נוספות, בהן נמצא כי חזן היה בזירת האירוע בזמן הרצח, והוא הפך לחשוד המרכזי ברצח של בנימין הסה.

המשטרה עצרה את יצחק חזן יחד עם גרושתו שבחקירתה מסרה פרטים שחיזקו את הקשר של חזן למעשה הרצח. התברר כי השניים סיירו לפני הרצח סביב בית משפחת הסה בחיפה.

במהלך החקירה נעצרו שני חשודים נוספים, בדן דודו של החשוד המרכזי, קובי חזן בשנות ה-30 לחייו ואלי סלמן מחיפה, מנכ"ל החברה קדישא הכורדית, בחשד למעורבות ברצח, ששוחררו לאחר מספר הארכות מעצר.

להערכת המשטרה הרצח בוצע בשל סכסוך על קרקעות בבית העלמין הישן בעיר, ויצחק חזן היה זה שנשכר לרצוח את הסה.

יצויין כי יצחק חזן, מכחיש את המיוחס לו, ובעת הארכת מעצרו בבית המשפט טען כי הוא חף מפשע ושאינו מכיר את בני הסה.

מהמשטרה נמסר כי "החקירה נמשכת על מנת להגיע אל מזמיני הרצח. המניע לרצח הוא, ככל הנראה, סכסוך על רקע התנהלות חברה קדישא בחיפה".

בשנת 2004, ניצל הסה מאירוע פלילי אחר, לאחר שאלמוני שפך חומצה על פניו, בעת שיצא מפתח ביתו. הוא פונה במצב קל לרמב"ם, ובהמשך השתחרר לביתו. גם אז, העריכה המשטרה שהרקע למעשה קשור לסכסוך על שטחי קבורה, אליהם הוא קשור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר