במקום הראשון בחידון המשניות: תלמידת תיכון חילוני בת 15

בחידון משניות מחוזי שהתקיים בשבוע שעבר בפרדס חנה, זכתה התלמידה טליה רינט בת ה-15, מבית ספר הממלכתי 'זלמן ארן' בחולון, במקום הראשון בחידון. אילן כהן צדק, מנהל המחלקה לתרבות תורנית בחולון, אומר ל"כיכר השבת" כי "היינו מופתעים שילדה צעירה שגדלה בבית שאיננו דתי גילתה בקיאות רבה, זה פשוט מחמם את הלב". פרסום ראשון

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

בשנים האחרונות, יודעים כולם כי עובדת התרחקותו של הציבור החילוני מהדת ומכל מה שריח יהדות נודף הימנו, גורם לבורות גדולה ולנבערות של הנוער החילוני, הגדל בבתי הספר הממלכתיים, בכל מה שקשור למסורת היהודית ולרוחניות.

אך מהסיפור המפתיע, המפורסם כאן לראשונה מתברר כי עוד לא אבדה התקווה ואולי ישנו אור בקצה המנהרה. קשה לומר האם מדובר בסנונית ראשונה המבשרת על מהפך והתקרבות למסורת בקרב בני הנוער או שמא מדובר עדיין בתופעה חריגה וחד-פעמית. מה שברור הוא שמדובר באירוע נדיר ויוצא דופן.

במבחן משניות מחוזי שהתקיים בשבוע שעבר בעיר פרדס חנה, זכתה התלמידה טליה רינט בת ה-15 מבית-הספר הממלכתי 'זלמן ארן' בעיר חולון במקום הראשון בחידון המשניות שנערך באולם בעיר.

אילן כהן צדק, מנהל המחלקה לתרבות תורנית בחולון, אומר ל"כיכר השבת" כי "מדובר בפרויקט מיוחד של חידון משניות הנערך בכל הארץ על-ידי האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך, הארץ מחולקת לארבעה מחוזות בהם נערכים מבחנים כשבסוף נבחר נציג מכל מחוז להתמודדות הארצית".

"אנחנו בחולון", מספר אילן כהן צדק, "פתחנו כיתות ללימוד משניות בבתי הספר החילונים והופתענו מההיענות הגדולה. הילדים שמעולם לא נחשפו לחומר הזה פתאום ישבו בשקידה ושיננו משניות יחד עם "מלמד" שהצמדנו להם".

כהן צדק מוסיף ואומר כי "זה היה בלתי ייאמן איך הילדים הצעירים התחברו פתאום לחומר הלימודי הזה". לדבריו, "בשבוע שעבר גברה ההתרגשות בעיר, כשנציגת חולון התמודדה במסגרת החידון המחוזי בפרדס חנה ושמחנו מאוד כשהתברר כי התלמידה טליה רינט זכתה במקום הראשון, זו הייתה שמחה גדולה".

"מדובר היה במבחן לא קל על כמות גדולה של חומר, והיינו מופתעים שילדה צעירה שגדלה בבית שאיננו דתי ורק לאחרונה החלה ללמוד את הנושאים הללו וכבר גילתה בקיאות רבה, זה פשוט מחמם את הלב", אומר מנהל המחלקה לתרבות תורנית בחולון.

"עכשיו פנינו מועדות לזכות בתחרות הארצית שתתקיים בירושלים, אני מאמין שיש לנו סיכוי וטליה תייצג בגאון את חולון", מסכם כהן צדק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר