תופעה מדאיגה

כנופיה חרדית עקצה עשרות בעלי עסקים לפריטת כספים

העסקים לפריטת כספים וצ'קים דחויים בקרב המגזר החרדי מתרבים, אך במקביל יש מי שמנצל זאת כדי "לעקוץ" את בעלי העסקים. בסוף השבוע נעצר צעיר חרדי בחשד להשתייכות לכנופיה חרדית שנהגה לעקוץ בעלי עסקים להמרת מט"ח, וגרפה עשרות אלפי דולרים מפריטת צ'קים מזויפים. כך פעלה השיטה (חדשות)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

צעיר חרדי נעצר בסוף השבוע על-ידי משטרת מחוז ש"י בחשד להשתייכות לכנופיה חרדית שנהגה "לעקוץ" כספים מחנויות להמרת מט"ח בעיר ביתר עילית.

לפי הדיווח הבוקר ב'מעריב', במקביל לכך שעסקים להמרת כספים ופריטת צ'קים דחויים מתרבים בקרב הציבור החרדי, ישנם שמנצלים זאת לבצע תרגילי עוקץ מלוכלכים.

השיטה של הכנופיה פעלה בצורה שרק בציבור החרדי יכולה לעזור. חברי הכנופיה היו מאתרים עסק לפריטת צ'קים ובמקביל מאתרים רב מוכר שגר בסמיכות לחנות, אליו היה פונה אחד מחברי הכנופיה, ומבקש לבצע שיחת טלפון בתואנות שונות.

הנוכל, בשל החזות החרדית, היה מקבל את מבוקשו ומהטלפון של הרב מבצע שירות 'עקוב אחריי' לטלפון של חברי הכנופיה, וכך, כל הטלפונים שהגיעו אל בית הרב היו מגיעים לטלפון שברשות הנוכלים.

לאחר-מכן, היה מגיע אחד מחברי הקבוצה כשבידו צ'ק בסכום גבוה של אלפי דולרים אל העסק לפרטית צ'קים, כשמלבד הבקשה לפרוט את הצ'ק הוא מוסיף ואומר לבעל העסק שרב פלוני, הגר בסמוך, מכיר אותו וממליץ עליו, ומעודד את בעל העסק להתקשר אל הרב.

כאשר הוא מחייג, השיחה מגיעה אל חברות הנוכלים, והם מרעיפים שבחים על חברם שהגיע עם הצ'ק, כאשר בעל החנות חושב כי הוא משוחח עם הרב.

לא מעט עסקים נעקצו בשיטה הזו, כאשר לפי ההערכות מדובר בעשרות אלפי דולרים שיכלו לגרום לבעלי העסקים הללו לפריטת כספים להתמוטטות.

גם ביום חמישי האחרון, אירע מקרה דומה בעיר ביתר עילית, כאשר אל עסק להמרת מט"ח הגיע בחור עם צ'ק של 3,200 דולר וביקש לפרוט אותו. הבחור הציג עצמו כמי שבא בשליחות של אחד הרבנים באזור, אותו בעל העסק מכיר היטב.

בעל העסק מיהר לחייג אל הרב, מה שהגביר את חשדו יותר הייתה העובדה ששם לב כי מי שמשוחח עמו במעבר לקו ומציג עצמו כרב המדובר, הוא איש אחר לגמרי מאחר והוא מכיר את הרב אישית.

הבחור, הבין שעלו עליו ומיהר להימלט מהמקום, במקביל בעל העסק מיהר להזעיק את המשטרה, שלאחר שעות איתרה את הבחור וחקרה אותו באזהרה בסיומה שוחרר בתנאים מגבילים. החקירה בפרשה עדיין נמשכת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר