סערה

"מוהל הסלבס" הרב זרקי פתח במתקפה בוטה נגד הרב עמאר

סערה בעולם הרבנות: המוהל המפורסם שנחשב ל'מוהל הסלבס', הרב אבי זרקי, פתח במתקפה חריפה ובוטה בחשבון הטוויטר שלו נגד הראשון לציון, הרב הראשי לישראל, שלמה משה עמאר. זרקי התבטא בצורה חמורה ויוצאת דופן נגד הרב עמאר. מקורבי הראשון לציון הגיבו: "ראוי להרבות שלום" (חדשות, בארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
הרב עמאר והמוהל זרקי (צילומים: מאיר אלפסי, טוויטר)

סערה בעולם הרבנות: המוהל המפורסם שנחשב ל'מוהל הסלבס', הרב אבי זרקי, פתח ביממה האחרונה במתקפה חריפה ובוטה נגד הראשון לציון, הרב הראשי לישראל, שלמה משה עמאר.

את המתקפה, החל זרקי אמש בדף הטוויטר שלו, ולשם כך הקדיש עשרות ציוצים, בהם איים כי יחשוף מידע על הרב עמאר, כאשר בין היתר רמז כי הסיבה למתקפה היא רצונו של הרב עמאר להגביל את פעולותיו.

זה החל אמש, בציוץ ראשון שלו בו כתב: "רב ראשי בכיר מאד "הזמין את הראש שלי" הוא לא לקח בחשבון שבתוך החדר שלו בעת התכנון ישבו אנשים שלי.. שיא הצביעות, כשאנחנו מתראים הוא מחבק אותי. את= אותו רב מעניין, למה בית הכנסת שלי מלא כל הזמן..למה בשיעורים שלי יש הרבה אנשים..כמה אנשים באים אלי..כמה חופות בחודש אני עורך..כמה בריתות..".

ומיד, הוא מוסיף ומבטיח לעוקבים אחריו כי "בימים הקרובים אשתף אתכם במידע מסווג אודות הרב הראשי לישראל. הוא רוצה להעביר חוק בכנסת להמשיך לכהן עוד 10 שנים", ובהמשך הוא מבטיח כי בידו המידע על מי מימן לרב עמאר את ההדלקה במירון, ואיך זה קשור למועצה דתית כלשהיא.

מאוחר יותר, צייץ שוב זרקי וכתב: "שימו לב איך עובד הרב עמאר, "קיבלתי סמס עכשיו בזו הלשון: אם לא עודכנת הורידו לך את התוכנית ברדיו קול ברמה". הוא חושב שהוא יסתום לי את הפה בשיטות של הקגב, אבל אני הולך להפתיע אותו ממקום אחר. טרם קבלתי הודעה רשמית מהרדיו לכשזה יקרה יטופלו המעורבים".

הבוקר, הוא שב לצייץ נגד הרב עמאר, ועדכן כי "תודה על הטלפונים מאתמול ומהבוקר. כצפוי, אתמול בלילה הודיעו לי שלא אשדר ב"קול ברמה" כי פגעתי בשלמה עמאר..מקורביו יידעו אותי מראש..".

לטענת זרקי, "הרב עמאר ניסה להשתלט עלי שלא אחדש שום דבר בעניין ברית המילה. הוא וה"וועדה" עשו הכל כדי להכריח אותי לעשות ברית מילה בשיטות של ימי הביניים, סבלנות. מה היופי בכל העניין ? שהוא בין אלה שבחנו את השיטה שלי בברית המילה וראו שהיא הלכתית. הוא כתב לי ששיטתי הלכתית. היה זה נוק אאוט לוועדה..".

יצויין כי באתר של הרב זרקי, מופיע הרב שלמה עמאר כ"גדול בתורה", וכמי שממליץ על הרב אבי זרקי בתור מוהל מוסמך.

לטענתו, פסק הדין של הוועדה שהוקמה היה מוכן מראש, וכאשר ביררו מי הרבנים שתומכים בו, איימו עליהם, לדבריו, באופן אישי. "התייעצתי עם אחד מגדולי הדור מה לעשות", צייץ זרקי, "הנה תשובתו (כמובן לפני האיומים שקיבל) "תצפצף עליהם, הוועדה לא חוקית, הרב עמאר זה לא הלכה למשה מסיני".. לא העליתי בדעתי שכשיש מחלוקת מקצועית, במקום לעשות "ודרשת וחקרת ושאלת היטב", חורצים דינו של אדם מבלי לשמוע מה יש לו להגיד.. מאפיה בהתגלמותה..".

הרב זרקי, שנוהג להרדים את התינוק בטרם ביצוע הברית, כתב בטויטר כי "שאלתי פעם אחד מראשי הוועדה, למה אסרו להרדים בברית? הוא ענה: "יש לי 300 מוהלים לפרנס, אם אומר שמותר, כולם ילכו לרופאים", ככה פוסקים הלכה..".

ומבטיח: "אז עכשיו יהיה סוף לחבורת הזבל הזו.. אוציא כל מה שיש לי.. יש לי הרבה.."ואעשה אותם מטעמים" כיד ה' הטובה עלי.. הכל בראיות חותכות.. אני יודע לחתוך..".

בצהריים, הוא שב וצייץ: "קראתם את הכותרת היום בידיעות? "פרופ' היס הולך הבייתה" למה ? מסכן, רצה רק טוב.. עוד כמה ימים בידיעות תהיה כותרת: "הרב עמאר הולך הביתה"".

נוכח חומרת ההתבטאויות, "כיכר השבת" נמנע מלהביא אותן במלואן.

ב'מעריב' דווח כי הגורם למתקפה הן התנגדותו של הרב עמאר לכך שהרב זרקי יציג עצמו כרב באזור צפון תל אביב, כאשר לטענת זרקי הוא מונה לתפקיד על-ידי המועצה הדתית ועיריית תל אביב.

מקורביו של הרב עמאר אמרו ל'מעריב' בתגובה לדברים הקשים כי דבריו של הרב זרקי אינם ראויים לתגובה ומעידים על דרכו וסגנונו. "בימים אלו שגזרות קשות באות על עם ישראל, ראוי להרבות באהבה ושלום, ובפרט לאלו הנושאים במשרות רבניות האמורים לשמש דוגמא אישית ולהורות דרך, ובטח שלא להוזיל את תפקידם ולהרבות מחלוקות בעם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר