סגן השר ליצמן סירב ללחוץ יד לסגנית ראש ממשלת בלגיה

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, המשתתף בימים אלו עם בכירי משרד הבריאות בכינוס השנתי של ארגון הבריאות העולמי שנערך בז'נבה, סירב ללחוץ את ידה של סגנית ראש הממשלה ושרת הבריאות של בלגיה, ועורר את זעמה. בדף הפייסבוק שלה היא כתה "הידיים שלי נקיות", והוסיפה כי "בפעם הקודמת זה היה איראני. עכשיו זה שר הבריאות של ישראל, כאן בז'נבה"

חזקי שטרן | כיכר השבת |
ליצמן בכנס הבריאות (צילום: כיכר השבת)

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, המשתתף בימים אלו בכינוס השנתי של ארגון הבריאות העולמי שנערך בז'נבה, סירב ללחוץ את ידה של סגנית ראש הממשלה ושרת הבריאות של בלגיה, ועורר את זעמה.

כיהודי חרדי, סירב ליצמן ללחוץ את ידה של לורט אונקלינקס, שרת הבריאות של בלגיה, והיא כתבה על התקרית בעמוד הפייסבוק שלה וציינה: "הידיים שלי נקיות".

"זו הפעם השנייה ששר מסרב ללחוץ את ידי בגלל היותי אישה", כתבה שרת הבריאות הבלגית והוסיפה כי "בפעם הקודמת זה היה איראני. עכשיו זה שר הבריאות של ישראל, כאן בז'נבה. היחס הפונדמנטליסטי הזה, שקשור לתפיסת הנשים בדת, מטריד אותי עמוקות".

סגן השר יעקב ליצמן, אומר ל"כיכר השבת" בתגובה לתקרית כי "מאות נציגים מכל המדינות בעולם שהשתתפו בכנס, הבינו ואף כיבדו את הנוהג המקובל והמוכר אצל אנשים דתיים".

בקהילה היהודית הבלגית זעמו על שרת הבריאות, והעורך הראשי של 'יודס אקטואיל' אף כתב כי זו "תגובה ילדותית המעידה על בורותה". העורך הסביר כי לסירובו של ליצמן ללחוץ את ידה אין קשר להשקפה על נשים או לניקיון. "זה המנהג", הוא כותב ומציין כי "פוליטיקאי מנוסה יותר היה צריך להיות מודע לרגישות הזו מראש".

בכינוס השנתי, קרא סגן השר ליצמן ליזום מערך מחקר בינלאומי למלחמה במחלת הסרטן והבטיח כי ישראל תשתף פעולה ותגייס את כל האמצעים הדרושים לקידום מחקר מתקדם, שיביא לחולים את האופציות הטיפוליות הטובות ביותר בעולם.

ליצמן, השוהה בכינוס הבינלאומי עם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו ובכירי המשרד, נועד לפגישות עבודה עם שרי הבריאות של ארצות הברית, קפריסין, סין ומזכ"ל ארגון הבריאות העולמי.

(צילום: כיכר השבת)
(צילום: כיכר השבת)
(צילום: כיכר השבת)
(צילום: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר