הדרמה ביומון הליטאי נמשכת

ההנהלה המודחת של יתד נאמן תבקש צו מניעה מבית המשפט

חברי ההנהלה המודחים של יתד נאמן, מסרבים לותר על אחיזתם בעיתון. לטענתם, ההשתלטות חסרת כל תוקף חוקי, וכי בית המשפט יידרש בקרוב לפרשה. בצד השני טוענים מנגד, כי המהלך בלתי הפיך, וכי הוא נעשה בדקדקנות ולווה על ידי גדולי עורכי הדין. כל הפרטים (חרדים)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
גיליונות של יתד נאמן (צילום: פלאש 90)

שמחה מוקדמת? ההנהלה המפוטרת של יתד נאמן לא מתכוונת לוותר על שליטתה בבטאון הליטאי, וברגעים אלו מכינים עורכי הדין מטעמם עתירה דחופה לבית המשפט, בבקשה לקבל צו על תנאי שימנע את השתלטות הבעלים החדשים. העותרים מחכים ברגעים אלו לאישור הרבנים להגשת העתירה לערכאות.

העילה לעתירה, כפי שנודע ל"כיכר השבת", הינה העובדה כי השליטה ביתד נאמן, הועברה מזה שנים רבות מהעמותה הותיקה שנסגרה, אל חברה חדשה, בה כיום מרוכזת כל הפעילות בעיתון. כאשר במשך השנים נעשו שינויים בתקנות החברה, באופן בו כל הסמכות החוקית ניתנה באופן בלתי חוזר בידי חברי ועדת הרבנים של העיתון, הלא הם הגאון ר' שמואל דויטש, הגאון ר' צבי פרידמן והגאון ר' נתן זוכובסקי.

לטענתם, כל זמן שרבנים אלו לא אישרו את העברת הבעלות, ואף מתנגדים לה, הרי שבמצב עניינים זה, כל ניסיון לפטר עובדים ולייצר הנהלה חדשה, הינו מהלך חסר כל סמכות ואף חסר כל סיכוי בבית משפט. "אין כאן הפתעה מהמהלך. זה היה ידוע מראש. שיערנו שביום בו הגרי"ש אלישיב ייחלש הם ינסו להשתלט על החברה. נערכנו לכך מראש והכנו פתרונות. כל ההפתעה הייתה שהם עשו זאת עוד בחייו".

מנגד, בצד הרוכש, מצהירים בביטחון רב כי המהלך חוקי במאה אחוזים, וכי הוא נוהל בדקדקנות ולווה באמצעות עו"ד פרופ' יוסף גרוס, מהמומחים הגדולים בארץ בתחום החברות. "הם כנראה לא מבינים על מה מדובר ובאיזה 'ברוך' הם נמצאים", אומרים שם בלגלוג.

כך או כך, מתרבים הדיווחים על בוקה ומבולקה בקרב עובדי יתד נאמן ובמערכת, כך שלא ברור האם מחר יצא עיתון, או שמא הדרמה תגרום להפסקה זמנית בהוצאתו לאור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר