שוב: עיכוב בהעברת משכורות הגננות ברשת הגנים של ש"ס

לאן נעלמו משכורות הגננות שהגיעו אל רשת החינוך של ש"ס ממשרד החינוך כבר בתחילת השבוע? את השאלה הזו שואלים בלא מעט גני ילדים הפועלים תחת הרשת, שצפויות לעכב את משכורות הגננות העובדות אצלן, בעקבות כך. "כיכר השבת" פנה לקבל את תגובתו של גיל דוד, מנהל רשת הגנים של מעיין החינוך התורני, והוא לא מבין על מה המהומה. לדבריו, תאריך העברת הכספים נקבע מראש, המנהלים עודכנו והכסף אמור לעבור כבר היום

חיים שקדי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

לאן נעלמו משכורות הגננות שהגיעו אל רשת החינוך של ש"ס ממשרד החינוך כבר בתחילת השבוע? את השאלה הזו שואלים בלא מעט גני ילדים הפועלים תחת הרשת, שצפויות לעכב את משכורות הגננות העובדות אצלן, בעקבות כך.

ל"כיכר השבת" נודע כי משרד החינוך העביר כבר בתחילת השבוע, ביום ראשון, את כספי האוטומציה אל גני הילדים, כך שהרשתות הפרטיות שמקבלות את הכסף ישירות ממשרד החינוך, קיבלו את התקציב לידיהם, ויעבירו בזמן את משכורות הגננות.

לעומת זאת, רשת הגנים ברשת החינוך של ש"ס, מעיין החינוך התורני, לא העבירה עד היום את הכספים לגנים, ומשכורות הגננות צפויות להיות מעוכבות עד אשר יואילו בטובם ברשת החינוך להעביר את הכספים.

אחד ממנהלי המוסדות, שממתין לקבלת הכספים, אומר בשיחה עם "כיכר השבת": "אנחנו מפעילים גנים פרטיים ודרך רשת החינוך. ביום ראשון, משרד החינוך העביר לנו את כספי האוטומציה עבור הגנים, ואילו רשת החינוך של ש"ס, שלכאורה קיבלה גם היא את הכספים ביום ראשון, עדיין לא העבירה אותו אל הגנים".

"בעקבות כך", מבהיר מנהל המוסדות, "המשכורות של הגננות יעוכבו עד אשר הכספים ייכנסו. זו בעיה ושערורייה, ברשת החינוך אומרים לנו שבתוך ימים ספורים זה יעבור, אין שום סיבה או שיקול שמשכורות הגננות, שמביאות פת לחם לביתם, יעוכבו, בפרט כאשר הכספים קיימים".

מנהל מוסד נוסף, שברשותו מספר גנים, מסביר לנו מה החשש העיקרי שלהם בעיכוב העברת הכספים: "בשנה שעברה, הכספים לא הועברו בזמן, סיפרו לנו כל מיני סיפורים, ולמעשה, עד היום הזה רשת הגנים של ש"ס לא העבירה לנו את התקציב של אותו חודש ונוצר חור במשכורת של הגננות. אנחנו חוששים שזה מה שיקרה הפעם".

,,מנכ"ל רשת החינוך של ש"ס, יואב בן צור (צילום: פלאש 90)

הרשת בתגובה: "הכסף יועבר היום"

"כיכר השבת" פנה לקבל את תגובתו של גיל דוד, מנהל רשת הגנים של מעיין החינוך התורני, והוא לא מבין על מה המהומה. לדבריו, תאריך העברת הכספים נקבע מראש, המנהלים עודכנו והכסף אמור לעבור כבר היום.

"יש תאריך מסודר, המנהלים יודעים עליו ובעזרת-השם היום יועברו הכספים", הוא אומר ומוסיף כי "הודענו מראש למנהלים שבין החמישי לתשיעי החודש הכסף יועבר, זה בסך-הכל ענין טכני".

"התקציב של משרד החינוך לא נכנס ביום ראשון", אומר גיל דוד, ומבהיר כי "גני הילדים של הרשת נמצאים בתוכנית הבראה מסודרת עם חש במלווה של משרדי החינוך והאוצר, יש נאמן של משרד החינוך, כאשר הכסף מגיע לוקח מספר ימים להכין את הדיסקט להעברת הכספים בצורה מסודרת ולוקח עוד יומיים עד שזה מאושר על-ידי החשב המלווה".

לדברי גיל דוד, מאחר ומדובר ברשת גדולה בכל הארץ מטבע הדברים הכל לוקח יותר זמן. לשאלתנו, טוען גיל דוד כי כספי האוטומציה לא נכנסו ביום ראשון. "מאחר ואנחנו בתוכנית הבראה, אנחנו מקבלים את הכסף יום או יומיים אחרי השוטף של כולם, ומאחר והראשון לחודש היה ביום שישי, אז הכל נדחה במסר ימים", הוא טוען.

גיל דוד שב ומדגיש כי רשת הגנים הוציאה הודעה מסודרת בשנה הנוכחית כי הכספים יועברו בין החמישי לתשיעי בחודש, ויש לו גם הסבר למה דווקא בתאריכים הללו. "הגננות, במרבית הגנים, מקבלות את המשכורת שלהן בעשירי לחודש, ככה זה ברוב העמותות, לכן אני דואג שזה יועבר אליהם עד התשיעי לחודש, וכך המשכורת תיכנס להן בזמן".

באשר לתוכנית ההבראה, מספר גיל דוד כי "ברוך-השם אנחנו בתוכנית הבראה מעולה, הכל השנה עובד בצורה מסודרת, כל חודש הכספים מגיעים ומועברים בזמן עם ניירת מסודרת".

לסיום, שאלנו את גיל דוד, מנהל רשת הגנים, כי החשש של המנהלים הוא בשל מה שקרה בשנה שעברה, כאשר באחד החודשים, החלו חריגות ודחיות בתאריך ההעברה, ועד היום התקציב של אותו חודש לא הועבר לגנים.

"שנה שעברה היו קשיים", אומר גיל דוד ולא מתכחש לבעיה, "היה בעיה בתזרים. בתוכנית שלנו לשלם לגנים גם על השנה שעברה, אני מקווה שזה יתאפשר, בעזרת השם, כבר בשבועות הקרובים".

"כיום", הוא מוסיף לסיום, "המערכת מסודרת ומבוקרת, וכל המנהלים נמצאים בתקשורת ישירה עם המזכירות ואף עם החשב המלווה ומודעים לכל התהליכים ולכל מה שקורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר