תוכנית הבראה: רשת הגנים של ש"ס תקבל 18 מיליון שקל

רשת גני הילדים של תנועת ש"ס, נמצאת בגירעון תקציבי של למעלה מ-20 מיליון שקלים. הקבינט החברתי-כלכלי, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, צפוי לאשר את הצעת שרי החינוך והאוצר, להעברת תקציב מיוחד של 18 מיליון שקלים לרשת הגנים כדי לסייע לה לעמוד בתוכנית ההבראה בה היא נמצאת. בסוף השבוע דווח ב'כיכר השבת' על עיכוב בהעברת המשכורות ברשת, בעקבות הפרסום הכספים הועברו באותו יום

חיים שקדי | כיכר השבת |
גן ילדים. אילוסטרציה (צילום: כיכר השבת)

רשת גני הילדים של תנועת ש"ס, נמצאת בגירעון של למעלה מ-20 מיליון שקלים, בעקבות כך הקבינט החברתי-כלכלי צפוי לאשר היום העברת תקציב מיוחד לרשת, כך מדווח ב'כלכליסט'.

לפי הדיווח, הקבינט בראשו עומד ראש הממשלה בנימין נתניהו יאשר העברת 18 מיליון שקלים לרשת עבור שנת 2012 ויסייע לה להיחלץ מהגירעון התקציבי בו היא נמצאת.

העברת התקציב הייעודי תתאפשר לאחר שרשת הגנים תוכר כמוסד שיש בו "אינטרס ציבורי מובהק". מאחורי היוזמה עומדים שר האוצר יובל שטייניץ ושר החינוך גדעון סער, הטוענים כי ללא התמיכה הרשת תתקשה להמשיך לפעול וצפויה להיסגר בתוך זמן קצר.

רשת הגנים של ש"ס, פועלת כעמותה נפרדת מרשת 'מעיין החינוך התורני' ומפעילה 304 גני ילדים בהם לומדים כ-13 אלף ילדים. בשנה שעברה נקלעה הרשת למשבר תקציבי ופתחה בהליך הבראה מול משרד האוצר והחינוך.

מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר מסרה ל'כלכלסיט' כי "ההחלטה היא בהתאם למתווה תוכנית ההבראה שנקבעה בין האוצר לבין מרכז גני הילדים של מעיין החינוך התורני לאחר הליך ממושך ותוך היוועצות עם משרד החינוך. תוכנית ההבראה שגובשה נועדה למנוע סגירת גני ילדים ל־13 אלף ילדים".

מהאוצר נמסר כי "הפסקת פעילותה של רשת הגנים תחייב מציאת פתרונות מיידיים עבור הילדים, ועל כן גובשה תוכנית הבראה משותפת על ידי משרדי האוצר והחינוך הכוללת צעדי התייעלות משמעותיים ובכלל זה סגירת גנים, צמצום משרות וביטול פעילויות שונות.

"בנוסף, ימונה לרשת חשב מלווה למשך חמש שנים אשר יבטיח פעילות יעילה, מאוזנת ובת־קיימא. כחלק מתוכנית ההבראה, תתמוך הממשלה ברשת בהתאם למבחני התמיכה בבעלות על מוסדות חינוך המצויה במצוקה".

כזכור, בסוף השבוע דווח ב"כיכר השבת" על עיכוב בהעברת כספי האוטומציה של גני הילדים מהרשת אל גני הילדים, ובכך נוצר חשש אצל מנהלי המוסדות מפני עיכוב משכורותיהן של מאות גנים.

מנכ"ל הרשת, גיל דוד, הבטיח בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הכספים יועברו בתאריך שנקבע וסוכם עם המנהלים, ואכן, ל'כיכר השבת' הגיעו פניות ממספר מנהלי מוסדות שדיברו בשבח מנכ"ל הרשת, שעמד בהבטחתו והעביר את הכספים.

גיל דוד סיפר ל'כיכר השבת' כי "גני הילדים של הרשת נמצאים בתוכנית הבראה מסודרת עם חשב מלווה של משרדי החינוך והאוצר, יש נאמן של משרד החינוך, כאשר הכסף מגיע לוקח מספר ימים להכין את הדיסקט להעברת הכספים בצורה מסודרת ולוקח עוד יומיים עד שזה מאושר על-ידי החשב המלווה".

באשר לתוכנית ההבראה, סיפר גיל דוד כי "ברוך-השם אנחנו בתוכנית הבראה מעולה, הכל השנה עובד בצורה מסודרת, כל חודש הכספים מגיעים ומועברים בזמן עם ניירת מסודרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר