דריכות בצמרת הפוליטית

המבקר הגיש דו"ח הכרמל: "אי-אפשר לעבור לסדר היום"

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, הגיש הבוקר את דו"ח אסון הכרמל ליושב-ראש הכנסת, ראובן ריבלין: "מדובר באחד הדו"חות החמורים שיצאו ממשרד מבקר המדינה אי-פעם", אמר המבקר. בדו"ח, ביקורת קשה על שר הפנים אלי ישי ושר האוצר יובל שטייניץ. אב שכול: "צריך לחקור את הדרג המקצועי" (פוליטי)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, הגיש הבוקר (רביעי) את דו"ח אסון הכרמל ליושב-ראש הכנסת, ראובן ריבלין. "מדובר באחד הדו"חות החמורים שיצאו ממשרד מבקר המדינה אי-פעם", אמר המבקר, "מהדו"ח עולה תמונה מעציבה מאוד, שמחייבת תיקון מיידי".

עוד אמר המבקר: "כשתקראו את הדו"ח היום ב-16:00, תוכלו לראות לנגד עיניכם תמונה מעציבה מאוד שמחייבת תיקון והוא חייב להיות מידי. על השלטונות המוסמכים לעשות כל דבר אפשרי כדי לבצע את המלצות המבקר מהדו"ח הקשה הזה שנמצא המבקר.

"אנחנו במצב של קטסטרופה", אמר המבקר, "אנחנו מדברים על חיי אדם. לא צריך בנושא הזה אפילו להפחית אגורה. המחדלים האלה מחייבים תשומת לב לאומית וציבורית. אי-אפשר לעבור לסדר היום בנושא הזה. צריך לבצע את המלצות הדוח כפי שניתנו".

אחריות מיוחדת

בדו"ח הכרמל, המכיל 500 עמודים, ביקורת קשה על שר הפנים אלי ישי ושר האוצר יובל שטייניץ. אבל לא רק הם חוטפים. המבקר מטיל אחריות גם על מערך הכבאות, המשטרה ושירות בתי הסוהר.

במשך שנה וחצי - מאז האסון הקשה בכרמל, תושאלו 300 אנשים במשרדי המבקר. גם שרים בכירים תושאלו, בהם ישי ושטייניץ.

הדו"ח הנרחב מתאר דקה אחר דקה את השתלשלות האירועים באסון האוטובוס בדצמבר 2010, ומסמן את האחראים לטיפול הכושל בהיערכות למקרים מסוג זה.

"לחקור את הדרג המקצועי"

הדריכות קיימת בעיקר בצמרת הפוליטית, אבל לא פחות בקרב המשפחות השכולות. חלקם האשימו את השרים וחלקם דווקא בחרו להטיל את האחריות על הדרג המקצועי.

דוד דיין, אביו של מישר שמעון יוחאי דיין ז"ל שנהרג באסון, אמר הבוקר לגלי צה"ל: "אני אמרתי שצריך לחקור את כל הדרג המקצועי. לא צריך לחפש את כל ממשלות ישראל - זה אולי מעניין את כלל אזרחי ישראל, אבל את זה אנחנו משאירים לגורמים הבכירים שאחראיים לגורמים האלה. אותנו מעניין מה קרה בשעה 12:00 של אותו יום אומלל, בו האוטובוס לא הגיע ליעדו כי הוא נשרף בדרך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר