הברכה, החלום והישועה הגדולה / סיפור לשבת

"תקשיבי, הילה, חלמתי אתמול שהרב מרדכי אליהו בא בחלומי ואומר לי להגיד לך שתלכי ותנקי את הציון שלו בהר המנוחות", אמרה החברה והוסיפה "הרב אמר לי להגיד לך שתעשי כמו שעשית בציון של הרב בן טוב". חסיד הוכתה באלם. איש לא ידע על-כך חוץ ממנה * סיפור מופלא (חרדים)

חנה בורט | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

הסיפור הזה מתחיל עוד בחייו של הראשון לציון הגר"מ אליהו זצ"ל אך מסתיים חודשים רבים אחרי הסתלקותו. המפתיע הוא שהסיפור הזה קשור בשני צדיקים שהיו קרובים בחייהם למרות שלא רבים ידעו על-כך, נפטרו בזה אחר זה וטמונים במרחק קצר מאוד זה מזה.

תחילתו של הסיפור כאשר פנתה הגב' הילה חסיד-אלימלך, אז עדיין רווקה, למקובל רבי משה בן טוב זצ"ל הידוע בשם "קורא המזוזות" על מנת שיברך את אחותה התאומה שלא זכתה לפרי בטן לאחר מספר שנות נישואין.

"באתי לצדיק עם המזוזות של בית הורי בפתח תקווה. הצדיק עיין זמן קצר במזוזות ואמר לי עוד בטרם פציתי את פי כי 'יש נשמה תאומה שירדה איתך לעולם'. לא יכולתי להגיב. מניין ידע על-כך? סיפרתי כי יש לי אחות תאומה והוא המשיך לעיין במזוזות תוך שאני עומדת נדהמת והוסיף כי 'אחותך התחתנה לפני מספר שנים ואין לה עדיין ילדים'. אחר כך הוסיף ואמר 'וגם את סובלת מכאבי שיניים וגב'. נדהמתי. הצדיק כלל לא היה זקוק שאדבר. הוא סיים ואמר 'כל המזוזות פסולות. תרכשו מזוזות חדשות ואת תרכשי טלית עבור החתן שה' ישלח לך ותשימי בכל יום כמה פרוטות בצד על מנת לרכוש לבעלך המיועד ארבעת המינים לכשיגיע הזמן. אל תחששי, ישועת ה' בוא תבוא'. יצאתי משם מעודדת ושמחה", מספרת הגב' חסיד.

אחותה אכן נפקדה בתוך ששה חודשים. אך ישועתה שלה התעכבה. חסיד לא יכולה הייתה להעלות בדעתה ששני הצדיקים המקובלים, הגר"מ אליהו ורבי משה בן טוב ישתפו פעולה למענה בשמי מרום.

חלום מפתיע

השנים חלפו. שני הצדיקים הלכו לבית עולמם בהפרש של כחודש ימים ובאחד הימים, לאחר יותר משנה מפטירתם, פגשה הגב' חסיד באחת מחברותיה כשהיא נסערת. "תקשיבי, הילה, חלמתי אתמול שהרב מרדכי אליהו בא בחלומי ואומר לי להגיד לך שתלכי ותנקי את הציון שלו בהר המנוחות", אמרה החברה והוסיפה "הרב אמר לי להגיד לך שתעשי כמו שעשית בציון של הרב בן טוב". חסיד הוכתה באלם. איש לא ידע על-כך חוץ ממנה.

"באחד הימים היה לי מאוד קשה. נואשתי מהזיווג. הרגשתי מאוד רע. החלטתי ללכת להתפלל לה' על הציון של הצדיק רבי משה בן טוב שהייתי קשורה אליו בחייו. ניגשתי לציונו והתפללתי לה' שישלח את ישועתי. היה זה יום חם וכאשר סיימתי את תפילתי שמתי לב שזבובים מעופפים קרוב לציון מעל שאריות השעווה של הנרות שהדליקו המתפללים הרבים שפוקדים את הקבר.

"בהחלטה של רגע נטלתי ממחטות ומגבונים שהיו בתיקי ופיניתי את השאריות לפח האשפה הסמוך. איש לא היה שם באותה שעה ואיש לא יכול היה לדעת מה עשיתי שם. לא סיפרתי על כך לאיש מעולם", אומרת חסיד בהתרגשות שמוסיפה כי עוד באותו יום נסעה להר המנוחות להשתטח על ציונו של הרב אליהו ולנקות אותו.

אם אתם עדיין לא מחברים את הקצוות, נעשה זאת עבורכם. זמן קצר לאחר מכן נישאה הגב' חסיד והפכה לגב' אלימלך. לא מפתיעה העובדה שמי שסידר את הקידושין היה אחד מתלמידיו המובהקים של הצדיק "קורא המזוזות".

הקשר הנפשי בין בעל ההילולא, הגר"מ אליהו והצדיק רבי משה בן טוב זצ"ל, בא לידי ביטוי גם לאחר הסתלקותם מן העולם. אגב, במשך שנים רבות התקיים קשר מסתורי בין המקובלים הללו וישנם סיפורים רבים שעוד ממתינים למישהו שיספר אותם לדורות הבאים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר