ליברמן מאיים: לא נקבל את מתווה אלקין, רק חוק גיוס לכל

מתחדש המאבק לגיוס בני הישיבות, הבוקר הוקם שוב 'מאהל הפרייארים' בתחנת הרכבת בתל אביב, לקראת המסקנות הצפויות של וועדת קש"ב שצפויות להתפרסם בימים הקרובים. ראשון המבקרים במאהל היה שר החוץ אביגדור ליברמן, שהצהיר כי "נצביע רק בעד חוק שייתן תשובה מלאה וכוללת". ליברמן סירב לבקשה לאיים בפרישה במידה ויתקבלו המלצות חלקיות

חזקי שטרן | כיכר השבת |
ליברמן במאהל (צילום מסך)

מתחדש המאבק על השוויון בנטל וגיוס בני הישיבות, הבוקר (שלישי) הוקם ממחדש 'מאהל הפרייארים' בתחנת הרכבת בתל אביב, לקראת המסקנות הצפויות של וועדת קש"ב שצפויות להתפרסם בימים הקרובים.

לפי מסקנות הוועדה הצפויות, יבוטל הפטור לתלמידי הישיבות ויקבע כי רק 1,500 תלמידים המוגדרים כ"מתמידים" - כ-20 אחוזים ממחזור גיוס שנתי העומד על כ-7,500 תלמידים, יוכלו להישאר ללמוד בישיבה, המעוניינים יקבלו פטור עד גיל 22 ולאחר-מכן יבחרו בין גיוס לצה"ל לשירות אזרחי.

ראשון המבקרים במאהל, היה שר החוץ אביגדור ליברמן, שהתחייב לפעול לטובת חוק גיוס לכל, אך לא נענה לקריאות כי יאיים להתפטר מהממשלה במידה ובסופו של דבר לא יתקבלו המלצות הוועדה או שיתקבלו המלצות חלקיות.

"אני רוצה להיות אופטימי ולא לקחת אפשרות כזו בכלל", אמר ליברמן בתגובה לבקשה כי יאיים בפרישה, "כמו שאמרתם, התחייבו כשישבו מולכם כל ראשי המפלגות. אני לא מכיר אחד שלא ישב והבטיח לכם. בוא נאמין שגם פוליטיקאים הם אנשים רציניים ומילה זו מילה".

"גם עכשיו", הוסיף ליברמן, "בישורת האחרונה, הדברים צריכים להיות כפי שהובטח, ואני לא בטוח שזה המצב. נצביע רק בעד חוק שייתן תשובה מלאה וכוללת".

,,ליברמן במאהל, הבוקר. (דף הפייסבוק של 'ישראל ביתנו')

"יש פה הזדמנות היסטורית, כי נוצרו כל הנסיבות המתאימות לעניין. דעת הקהל דורשת את זה, ויש התחייבות מפורשת של ראש הממשלה בנושא. החוק הזה יותר מדי חשוב מכדי שזה ייגמר כמריחה. לא נקבל שום מתווה אלקין, אלא רק חוק שיכלול חובת שירות לכולם", הוסיף ליברמן.

לפי מתווה אלקין, אותו גיבש יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין עם הנציגים החרדים, הבחירה תהיה נתונה בידי תלמידי הישיבות שיבחרו האם הם מעוניינים לשרת או להמשיך וללמוד, מי שיבחר ללמוד יקבל פטור. בנוסף, יוגדרו יעדים מספריים לגיוס לצבא ולשירות האזרחי.

לנוכחים סיפר ליברמן כי הוא בדרך להיפגש עם פלסנר כדי לוודא "שלקראת הישורת האחרונה הדברים ייראו כמו שהם צריכים להיראות. להגיד לכם שאני בטוח במאה אחוז? לא. אבל לפחות ההתחייבות שלנו עומדת בעינה. אנחנו 15 ח"כים, שרים וסגן שר. כולנו מתכוונים להצביע אך ורק על החוק שנותן תשובה אמיתית, לא חצי כוס ריקה ולא חצי כוס מלאה".

ליברמן הוסיף ואמר כי החברה הישראלית זקוקה למגזר החרדי והמגזר הערבי שישתלבו בחברה הישראלית. "הרי מאות בני מיעוטים משרתים במשטרת ישראל, למה שלא יעשו זאת כשירות חובה? אנחנו מנסים לבנות מערך כיבוי אש חדש. למה אי אפשר לשרת שם? או בסיעוד, בבתי חולים. יש מספיק מקום לכולם

"זו פעם ראשונה שיש הזדמנות אמיתית להעביר אותו בצורה מלאה, בנסיבות הפוליטיות הקואליציוניות, דעת הקהל הציבור והתקשורת. אם ננסה לחפף - נחמיץ הזדמנות היסטורית", אמר ליברמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר