אסיפה היסטורית: האדמו"רים מסאטמר התאחדו להגן על מצוות המילה

אסיפה היסטורית התקיימה לפני שעה קלה בניו יורק, בהשתתפות גדולי האדמו"רים והרבנים ובראשות שני האחים האדמו"רים מסאטמר שהתאחדו כדי להגן על מצות ברית המילה, שלאחרונה סובלת מהתנכלות של משרד הבריאות המקומי, בעקבות תינוק שחלה בנגיף ההרפס לאחר הברית שהביא לפרסום אזהרה מהסכנות כביכול בקיום המצווה

ישראל כהן | כיכר השבת |
האסיפה ההיסטורית (צילום: כיכר השבת)

בניו יורק הסתיימה לפני שעה קלה אסיפה היסטורית בה השתתפו גדולי האדמו"רים והרבנים ובראשם האחים האדמו"רים מסאטמר לטכס עצה כנגד ההתנכלות של משרד הבריאות המקומי למצוות ברית המילה.

האסיפה התקיימה במשרדי בד"ץ התאחדות הרבנים בוויליאמסבורג והשתתפו בה לצד האדמו"רים מסאטמר, גם האדמו"ר מפאפא, האדמו"ר מוויען והרה"צ רבי ישראל הגר שליט"א בן האדמו"ר מויז'ניץ מונסי.

התנכלות החלה לאחרונה כאשר אחד התינוקות באזור ניו יורק חלה בנגיף ההרפס לאחר הברית ורופאיו חששו כי זאת בעקבות קיום מצוות המציצה על-ידי המוהל, דבר שהביא את ראשי משרד הבריאות וגדולי הרופאים להזהיר את הציבור מקיום מצוות ברית המילה ומהסכנות שכביכול כרוכות בה.

בעקבות כך יזמו עסקנים בכירים את הכינוס בו הביעו גדולי התורה זעקה ומחאה כנגד הכוונה לפגוע במצווה החשובה וכן לברר כיצד ניתן להשפיע ולשנות את החלטת הרופאים.

בכינוס המיוחד השתתפו מספר רופאים ועסקנים רפואיים שהביעו בפני הרבנים את דעתם כי מדובר בחשש רחוק של הידבקות וכי הדבר אינו שכיח.

בסיום הכינוס הוחלט לפנות אל השלטונות ולהבהיר בפניהם את חומרת ההחלטה בעניין החשש של הפגיעה במצווה עליה מסרו את נפשם יהודים בכל הדורות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר