המאבק נגד גיוס בני הישיבות

ישי תוקף: "המטרה של פלסנר היא לקעקע את עולם התורה"

המאבק על גיוס בני הישיבות מתחמם, והפוליטיקאים החרדים ממשיכים במתקפה חריפה נגד ראש הממשלה ונגד ח"כ פלסנר. אמש, שר הפנים אלי ישי, תקף את פלסנר ואמר כי "טרתו של פלסנר היא להוקיע את עולם התורה", ותהה על אחוזי הגיוס שדורש פלסנר בציבור החרדי לעומת אלו של הציבור החילוני. צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ישי ופלסנר (צילום: פלאש 90)

המתקפה של הפוליטיקאים החרדים על מסקנותיה של ועדת פלסנר והאפשרות שמעמדם של בני הישיבות ייפגע, ממשיכה במלוא עוזה.

שר הפנים ויו"ר ש"ס אלי ישי התארח אתמול (שלישי) ב"פורום מנהלים" של עיתון "המודיע" שם נשא נאום לוחמני ותקיף בו אמר: "מטרתו של פלסנר הינה להוקיע את עולם התורה".

השר ישי פתח את דבריו ואמר כי הוא רוצה להביע את התחושות אותן הוא מרגיש וחש בתקופה האחרונה. "עם ישראל ניצב מול גלי הסתה קשים, בתוך המדינה היהודית במיוחד, אין פה שום מטרה אמיתית של רצון בשוויון בנטל או חלוקה יותר צודקת, יש פה מטרה אחת והיא לקעקע חלילה את תורת ישראל ואת המסורת היהודית".

"כל מטרתו של פלסנר היא להוקיע את עולם התורה, חד וחלק", תקף ישי, "הוא מדבר על 80% גיוס בציבור החרדי, הרי במגזר הכללי אין בכלל אחוזי גיוס כה גבוהים. ואני שואל: הרי מהציבור הכללי מתגייסים 60% בקושי. אז מהחרדים דורשים יותר?!".

ישי הוסיף ואמר כי "בשום מדינה בעולם אין מצב שמי שבוחר לשבת וללמוד תורה, יקבל על-כך קנס, וכאן במדינת ישראל פלסנר מציע זאת".

"נוצרה תחרות קשה בין מפלגות "קדימה" ו"הליכוד", עם הרבה רצון לדם, מי ישסע יותר את עם ישראל ומי יוקיע יותר את לומדי התורה, בעבר הייתה סיסמה "רק הליכוד יכול", כנראה שזה נכון", לגלג ישי על נתניהו ומפלגתו.

"אותם פוליטיקאים שוכחים כי תורת ישראל שמרה על והגנה על עם ישראל במשך אלפי שנים עוד לפני שקמה כאן מדינת ישראל", הוסיף ישי.

בסיום דבריו חשף ישי סיפור מרגש המוכיח לדבריו את עוצמת הזיקה והכבוד שחשים אזרחי ישראל שאינם חרדים ללומדי התורה. "ישבתי השבוע עם שר הביטחון אהוד ברק, לפתע עברה במקום מגישת התה, אישה שאינה דתייה, והיא פונה לשר הביטחון ואומרת לו "תן להם ללמוד תורה, זה מה ששומר ומגן על העם היהודי", מדובר ברובו ככולו של עם ישראל שמאמין בתורת ישראל", סיכם ישי לתשואות הקהל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר