האפליה בסמינרים ובמוסדות החינוך

שבועות לפתיחת שנה"ל: עשרות בנות ישארו בבית

בעוד מספר ימים יתן בג"ץ את פסיקתו בנוגע לעתירת עמותת 'נוער כהלכה' הטוענת לאפליה בקבלת בנות לסמינרים ובתי הספר החרדיים. בדיקת 'כיכר השבת' מעלה כי בימים אלה עדיין ישנם עשרות בנות שעדיין לא שובצו במוסדות חינוך לשנת הלימודים הבאה • סיקור מיוחד

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמת אין קשר לכתבה)

שבועיים לפתיחת שנת הלימודים: עשרות בנות יישארו בבית.

בעוד מספר ימים אמור בג״ץ לתת החלטה בעתירת עמותת 'נוער כהלכה' בנוגע לאפליית בנות ואי קבלתן לבתי הספר והסמינרים החרדים.

בעמותה מצפים כי בעקבות ההחלטה תיפתר לפחות חלקית הבעייה הקשה ומנהלי מוסדות החינוך יכנסו לעובי הקורה על מנת לפתור את הנושא הכאוב.

אולם, בינתיים, מנתונים שהגישה מדינת ישראל לבית המשפט העליון בתקופה האחרונה עולה, כי הבעייה הקשה עדיין רחוקה מלבוא על פתרונה ואם לא ייתרחשו בימים הקרובים צעדים משמעותיים בנידון, הרי שמאות בנות ייאלצו להישאר בביתם ללא מסגרת לימודים כלשהיא.

מהנתונים שכאמור נכונים לחודש האחרון, עולה, כי בעיר בני ברק לא שובצו 95 בנות במוסדות לימוד (מתוך 1480 תלמידות) ואילו במודיעין עילית טרם הושלם שיבוצן של 40 בנות (מתוך 557).

בביתר עילית נשארו בחוץ 44 תלמידות (מתוך 392) בבית שמש לא הושלם שיבוצן של 26 בנות ( מתוך 487) ובירושלים טרם הושלם השיבוץ של 182 בנות ( מתוך 2440) ובאלעד נשארו בחוץ 32 תלמידות ( מתוך 270).

יצויין, כי הנתונים שהוגשו כאמור לפני חודש - אינם סופיים, וזאת משום שבימים האחרונים נעשים מאמצי על בכדי לשלב חלק מהבנות במסגרות הלימודים. אולם, לטענת עסקנים גם כך הדבר מהווה פגיעה חמורה במאות משפחות ובנותיהן החשות על בשרן אפלייה קשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר