לראשונה מאז פטירת פוסק הדור: מועצת גדולי התורה התכנסה

גדולי ישראל בפנייה נדירה לממשלת ישראל: "אל תשנו את היחס לישיבות"

לראשונה מאז פטירתו של פוסק הדור, מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' התכנסה אמש בבני-ברק, בראשות מרן גדול הדור הגראי"ל שטיינמן שליט"א. לידי 'כיכר השבת' הגיעו החלטות גדולי ישראל: "קוראים לראשי השלטון שלא לשנות היחס לישיבות". מי הגיע לכינוס, על מה דיברו חברי-הכנסת של 'דגל' ומה נכתב במסמך הסיכום? סיקור מיוחד וההחלטת המועצת (חדשות, חרדים)

החלטות המועצת (צילום: ישראל כהן)

כינוס מועצת גדולי התורה: אמש (שני) התקיים בבני ברק כינוס היסטור ונדיר במהלכו התכנסו לראשונה מאז פטירת מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל. חברי מועצת גדולי התורה של תנועת דגל התורה. בראשות נשיא המועצת מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן.

אל הכינוס הגיעו החברים מרנן ורבנן הגאב"ד הגר"נ קרליץ, הגרמ"צ ברגמן והגר"ג אידלשטיין, הגר"י שיינר ראש ישיבת קמניץ - חברי המועצה הוותיקים.

בהוראתו של מרן ראש הישיבה צורפו החברים החדשים למועצת, ראשי הישיבות הגרב"ד פוברסקי, ראש ישיבת פוניבז'. הגרמ"ה הירש ראש ישיבת סלבודקא, הגר"ד יפה, הגרב"מ אזרחי, הגר"ד כהן ראש ישיבת חברון, הגרמ"ד שלזינגר ראש ישיבת קול תורה, הגר"ד עדס ראש ישיבת קול יעקב, הגר"א פינקל ראש ישיבת מיר, והגר"י זילברשטיין חתנו של מרן הגר"ש אלישיב זצ"ל.

כינוס האחדות נועד להביע עמדה ברורה וחדה כלפי השלטונות כי אל להם להתערב במעמד בני הישיבות וכן להתריע מפני סכנות הגיוס.

הגראי"ל שטיינמן: "צרה גדולה, רוצים לבטל את לימוד התורה"

דברי מרן הגראי"ל שטיינמן המלאים בכינוס: "כל אחד ודאי יודע את המצב בו אנחנו נמצאים מעת אשר המדינה קמה עד עכשיו אפילו שלא היו כ"כ דתיים בכ"ז השתדלו שבתורה לא נגעו, שע"י התורה מקיימים את העולם כמו שכתוב אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי".

"ועכשיו לדאבונינו יש עלינו צרה גדולה, ח"ו רוצים לבטל את לומדי התורה, ואם מבטלים את לומדי התורה, ובחור צעיר לא יכול ללמוד תורה, מתי הוא ילמד בגיל שמונים?, כל התורה צריך לרכוש בצעירותו ובשביל זה הישיבות, ואם ח"ו יבטלו את זה הרי חלילה מבטלים את כל התורה, נורא ואיום, וצריך רחמים גדולים מהקב"ה"

"לכן נתאספנו כאן להגיד את הכאב שיש לנו ולבקש רחמים על השלטונות שלא יגעו בתורה ובלומדיה, ונזכה להמשיך עד ביאת הגואל את לימוד התורה ויזכנו הקב"ה שנוושע תשועת עולמים, ואז אנו יכולים להמשיך, וב"ה שבמשך הזמן הצטרפו אלפים אלפים שלומדים תורה, ובהם כאלו שאף חיברו חיבורים יפים על הש"ס, והבחורים שלמדו תורה גדלו מאד מאד ונהי' ת"ח גדולים מאד ועכשיו אנו מבקשים רחמים שהקב"ה יעזור לנו שלא ח"ו יפסק לימוד התורה מכלל ישראל, כי בזה חיינו והקב"ה יעזור"

לאחר מכן הקריא הרב אברהם ברוידא את מכתבו של מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א שנבצר ממנו להגיע מפני חולשתו. בשלב זה נאמו בפני חברי מועצת גדולי התורה, חברי הכנסת של התנועה הרב משה גפני והרב אורי מקלב והציגו בפני גדולי ישראל את הסכנות המאיימות על עולם התורה, בעיקר בנושא העומד על הפרק - גיוס בני הישיבות.

"מביעים צער מגל ההסתה העכור"

בסיום הישיבה ההיסטורית הוקראו החלטות כינוס מועצת גדולי התורה:

מועגה"ת נרעשת ונפחדת ומביעה צער עמוק מגל ההסתה העכור המציף את תושבי אר"י נגד החרדים לדבר ה', ובפרט נגד לומדי התורה הק' אשר בזכותם העולם קיים, ה"ה בני הישיבות היקרים העוסקים בתורה יומם ולילה, ובאים לקעקע את מעמדם ע"י נסיונות שונות להפריע את לימודם.

ולכן קוראים אנו לאחינו בני ישראל די בכל אתר ואתר ובפרט לבני הישיבות ואברכי הכוללים להתחזק בלימוד התורה ביתר שאת ובפרט בחודש אלול הבעל"ט שאין לנו שיור רק התורה הזאת.

ואל כל אחינו בנ"י פונים אנו בפניה נרגשת, אנא אחים אל תרעו, שהרי כל עיקר קיום עם ישראל בכל הדורות הי' רק לימוד התורה וקיום מצוותיה ורק עי"ז נשמר צביונו האמיתי של עם ישראל.

מועגה"ת פונה בפניה מיוחדת לראשי השלטון שלא ישנו במאומה מכל מה שהונהג כלפי לומדי התורה מקדמת דנא כאן בארץ ישראל.

מועגה"ת מורה לראשי הישיבות הקד' שיורו לתלמידיהם הנקראים להתיצבותם שלא יחתמו בשום פונים ואופן על כל מסמך שיש בו התחייבות כל שהיא שנוגעת לענין גיוס.

עיני כל ישראל נשואות בתפילה לבורא עולם שיחיש לגאלנו, ובתקוה שאור חדש על ציון תאיר והי' ה' למלך על כל הארץ.

נציין, כי ממפגש האחדות ההיסטורי של מועצת גדולי התורה נעדר רק מרן הגר"ש אוירבעך עקב צירופם של חברים חדשים למועצת גדולי התורה.

צילום: נייעס 24-6

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר