חרדים עובדים • פרק רביעי

החרדי שמוכן שידונו אותו בשמיים על אירועי יין לחרדים

הכל התחיל כי הוא רצה לחזור עם בקבוק יין הביתה ולא לפתוח אותו ללקוחות שבאים לטעום, משם זה התגלגל במהירות לאירועי יין מושקעים וכשרים למהדרין לציבור החרדי • בפרק הרביעי: ארי גוטהלף חושף את עולם היין החרדי (מגזין כיכר)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
אוהב תקשורת ואנשים. ארי גוטהלף (צילום: שלום גילברט)

תעודת זהות

"שמי ארי גוטהלף. מתעסק בתחום היין כשמונה שנים, רווק, בן 26, אוהב מאוד תקשורת, אנשים ויין.

>> למגזין המלא - כנסו

"העסק המרכזי שלי היום זה יין. אני בעלים של אתר קידוש ומשמש כיועץ ליקבים במיתוג ושיווק ומתעסק במכירה של יינות בוטיק".

סומלייה

"אני לא קורא לעצמי יינן אלא סומלייה. מדובר באוצר יין. התפקיד היא להתאים יינות לאנשים כאהבתם".

התחלה

"למדתי בכלל מנהל עסקים. חבר סיפר לי על עבודה בימי שישי להתאים יין לאנשים. התחלתי להסתובב בכל מיני חנויות ולהציע לאנשים לשתות.

"כיוון שהייתי סטודנט תפרן, רציתי לחזור עם בקבוק היין הביתה וכדי לעשות את זה הייתי צריך למכור לאנשים יין בלי לתת להם לטעום. כדי לעשות את זה הייתי צריך ללמוד הרבה על היין ולגרום להם לקנות אותו בלי שידעו שיש בקבוק פתוח. רק אם מישהו היה מתעקש הייתי מביא לו לטעום מהבקבוק שהנחתי בצד.

"קראתי על זה ובקשתי מיקבים ידע על עולם היין וככה נשאבתי לעולם הזה של היין".

(צילום: רבינסקי)

שלב שני

"חבר סיפר על מרכז לתרבות יין בירושלים. התחלתי לעבוד שם, בעיקר עם תיירים, והתחלתי להעביר סדנאות. למדתי המון. הלכתי ליקבים, ערבי יין ועוד. ככה התקדמתי בעולם הזה של היין עד שפגשתי בעולם היקבים הקטנים".

יקבים קטנים

"מדובר בעולם אחר לגמרי מהיקבים הגדולים. דרושה הרבה יותר יצירתיות. מדובר באנשים שפחות מתייחסים לצד המכירתי של היין ויותר לצד היצירתי שבו. משם הגיע לי הרעיון של אתר 'קידוש'".

קידוש

"מדובר באתר אינטרנט 'המרכז ליקבים קטנים'. מנגיש לציבור החרדי והדתי את היקבים הקטנים שלא כל כך מוכרים, שהוא לא נחשף אליהם בחנויות הגדולות. אין להם את היכולות הכלכליות כדי להגיע לזה. בחנות ליד הבית ימצאו את היקבים הגדולים. יצרנו מקום שכל יקב יכול לספר את הסיפור שלו וכך אנשים יכולים לקנות מהם ישירות.

"חיפשנו ללכת לנישה מיוחדת משלנו. הבאנו יקבים קטנים כי יש להם סיפור. איך, למה, מה סגנון העשייה. זו לא רק מכירה, יש להם בידול גדול. וגם, הלכנו דווקא על הציבור החרדי".

(צילום: משה עייאש)

יין והציבור החרדי

"הציבור החרדי שותה המון יין. בברית, חופה ובר מצווה, פורים, חגים ועוד. זה כבר נותן להם פער מהאדם הממוצע.

"כאן זה מתחלק לשתיים. בציבור החרדי יש 'טרנדים', מה שהיה בטרנד באותו זמן – היה מותג ואנשים קנו. אני זיהיתי מסדנאות שלי שיש צמא בציבור החרדי ליין טוב. גם בגלל החיבור לארץ ישראל, המצוות ובכלל כי זה מעניין – אבל אין מי שמנגיש את זה. כל אירוע שהיה על יין – לא היה בשפה ובכשרות.

"הכל כתוב אצלנו לפי כשרות למהדרין. הכל מונגש אצלנו בהתאמה לציבור החרדי. אני איש של אנשים וכדי לפגוש את האנשים שמזמינים אצלנו באתר – יצרנו אירועי יין ברמה גבוהה שהיא לא פחות מכל אירוע אחר שקורה בארץ בנושאי יין".

אירועי יין

"היו פסטיבלי יין בארץ – אבל זה לא מתאים לציבור החרדי, כמו מוזיקה, דוכני אוכל לא כשרים או מוזג שאינו שומר שבת. אדם היה מרגיש מוגבל. שילם כסף – אבל לא נהנה בו.

"החלטנו שאנחנו עושים אירועי יין שאפילו אנשים בציבור הכללי יכולים להינות ממנו כי זה לא נופל משום אירוע אחר. לא התפשרנו על שום דבר מקצועי".

אירוע ראשון

"ידעתי מראש שאפסיד כסף, אבל רציתי שאנשים ידעו שהם יקבלו את הטופ. הבאנו להקה חרדית מאמריקה שהביאה מוזיקה מתאימה לאווירה ולאנשים.

"גם לגבי בחירת יינות – אמרתי לייננים שיביאו את הינות הטובים שלכם. דברו איתם כמו שאתם מדברים עם כל אדם אחר בציבור הכללי.

"היה לנו ים של בלת"מים, אבל היה סיפוק אדיר והביקוש גרם לאירוע נוסף ולאחריו עוד אירוע. באירוע האחרון היו ארבע מאות חמישים אנשים. דאגנו להצמיד איש יין דתי שימזוג את היין במידה ואי אפשר שהמוזג הרגיל ימזוג".

קהל היעד

"מגיל עשרים עד גיל שבעים משתתפים בפסטיבלים שלנו. משפחות, זוגות וחברים. קבוצות בנים, קבוצות בנות. מסתובבים, טעמים יין, מנשנשים אוכל כשר. זה ענק".

נידון בשמיים

"מישהו אמר לי 'עוד ידונו אותך בשמיים על מה שעשית לציבור החרדי'. לימדתי אותם שאין דרך חזרה אחרי אירוע כזה. עניתי לו: 'בדיוק על זה אני מוכן שידונו אותי'.

"סיפר לי מישהו כי יש הורים שלא יוצאים לשום מקום חוויתי. האבא ר"מ והאישה עוסקת בחינוך. הוא קנה להם כרטיסים והביא אותם. 'בחיים לא ראיתי אותם נהנים כמו הערב הזה', אמר לי החבר. זה בדיוק מה שאנחנו עושים. מביאים אווירה אחרת כשרה למהדרין".

שאיפה לעתיד

"גם לגדול יותר בהיבט המכירתי. עוד לא יודעים עלינו מספיק. וגם מי שכן – לא תמיד הוא יודע לקנות באינטרנט. עובדים על שיפור חווית משתמש באתר עצמו ובקבלת המוצר.

"בהמשך נגדיל את האימון של אנשים ביקבים קטנים. לא צריכים לזכור לקנות יין. אני שולח להם בכל פעם יין עם כל המידע עליו.

"וכמובן, לעשות עוד ועוד אירועים לציבור החרדי. לשנות את התדמית של הציבור החרדי על עולם היין. המון אנשים רואים כשרות על היין וחושבים שהוא פחות איכותי, אבל כיום זה כבר משתנה".

טיפ לחובב היין

"להבין שזה לא מפחיד לא להבין. אנשים מיד אומרים 'אני לא איש יין'. הכי חשוב שהיין יהיה טעים לא משנה הטעם, מאיפה הוא מגיע וכמה הוא עלה. דבר עם המוכר על היין ותהנה. אל תפחד מזה".

כמה כוסות קפה ביום?

"בין ארבע לתשע. יש לי בקבוק סודה וכוס קפה ביד. אני יודע שזה לא בריא. מזה כשלושה חודשים אני מפחית בקפה, אבל כן...".

כמה כוסות יין ביום?

"לא שותה יין שלא במסגרת העבודה. זאת אומרת אני שותה יין כל יום – אבל אם אני רוצה לנוח מהעבודה בסוף היום – זה יהיה על בירה ולא על יין".

(צילום: שלום גילברט)

משפט שמלווה אותי

"אם יש לך ביקורת או דעה שלילית לגביי - אתה יכול להתקשר אליי ולומר לי את זה. אם אין לך את המספר שלי, אתה כנראה לא מכיר אותי מספיק טוב כדי שתהיה לך ביקורת או דעה שלילית לגביי".

כיכר השבת

"במקביל לתחום היין עסקתי ביצירת תוכן. הן בכתיבה והן בוויז'ואל. היה לי חלום לעסוק בזה. הגעתי לאתר דרך פרסום וחלק מהרעיון היה לעשות תוכנית על יין. השקנו סדרה של פרקים שבהם אני מלמד בשלוש דקות על יין. זה מקום עם שאיפות גבוהות ביחד עם הרצונות שלי וזה עבד טוב".

פותחים שולחן

"תוכנית הדגל שלי. אני אוהב את התוכנית ומשקיע בה ולאו דווקא בגלל היין אלא בגלל, כאמור, שאני אוהב לדבר עם אנשים".

  • עובדים בעבודה מעניינת או מכירים מישהו כזה? תעניינו אותנו ואולי הסיפור הבא יהיה שלכם: ari@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר