נשיא המדינה נפגש עם צעירים חרדים: אין מקום לכפיה אנטי דתית

נשיא המדינה שמעון פרס, נפגש אמש עם כ-60 בחורי ישיבות במסגרת 'ליל שישי אקטואלי'. פרס אמר לתלמידים: "המשנה והתלמוד הם ספרים דמוקרטיים", וגינה את ההסתה כנגד המגזר החרדי: "מוכרחים לחזור לדרך ארץ. היהדות העניקה לציביליזציה את היסוד הערכי החשוב ביותר והוא כבוד האדם" (חרדים, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
פרס ותלמידי הישיבות, אתמול (צילום: פלאש 90)

מפגש נדיר: נשיא המדינה שמעון פרס קיים אתמול (שלישי) מפגש עם כ-60 בחורי ישיבות חרדים במסגרת פרויקט 'ליל שישי אקטואלי'.

מטרת המפגש הייתה שבחורי הישיבות יציגו את עמדותיהם לפני פרס ולשמוע את דעתו של הנשיא לגבי הנושאים העומדים על סדר יומו של המגזר החרדי.

תלמידי הישיבות אמרו במהלך המפגש לנשיא המדינה כי הם: "כואבים מאד את שיח השנאה שהתפתח בחודשים האחרונים בין הציבור החרדי והציבור הלא חרדי במדינת ישראל".

פרס שהקשיב לתלמידי הישיבות חיזק את המגמה של הצעירים החרדים המשתלבים בשוק התעסוקה והבהיר כי חשוב להמשיך ולעודד את הצעירים החרדים לפנות ללימודים אקדמיים ולשרות צבאי או אזרחי בקהילה.

במהלך המפגש אמר פרס: "אין סתירה בין שמירה על תרי"ג מצוות לבין תואר אקדמי. השכלה גבוהה היא תנאי להשתכרות גבוהה שמאפשרת לחיות ברווחה לצד שמירה על מצוות. דוגמא ומופת לכך הוא הרמב"ם שהיה רב גדול ורופא מבריק".

נשיא המדינה ציין כי גם על המעסיקים והעובדים בישראל מוטלת האחריות לפעול לעידוד השתלבות הציבור החרדי במעגל התעסוקה: "החרדים צריכים לעבוד, והלא חרדים צריכים לאפשר להם לעבוד. עלינו להתחשב בצרכים של המגזר החרדי ולספק את התנאים הדרושים לקיום אורח חיים חרדי לצד המסירות לעבודה".

בחודשים האחרונים חוזרים שוב ושוב תלונות של הציבור החרדי על אפליה בשוק התעסוקה בישראל, פרס הביע את מחאתו והבהיר כי הוא מתנגד לפגיעה בחרדים בשל היותם חרדים: "אנחנו מוכרחים לחזור לדרך ארץ. היהדות העניקה לציביליזציה את היסוד הערכי החשוב ביותר והוא כבוד האדם".

(צילום: פלאש 90)

הנשיא הדגיש כי הוא רוכש כבוד רב לתלמידי הישיבות החרדים המשמרים את עולם התורה ואת נכסי התרבות היהודית העתיקה והמופלאה בעיניו. "הספרים היהודיים הבסיסיים כגון המשנה והתלמוד הם ספרים דמוקרטיים במהותם. תכליתם היא דיון רוחני מעמיק בנוגע למהות היהדות, הם מרשים ויכוח, ונותנים מקום גם לדעת המיעוט".

בסיום דבריו אמר פרס כי "הציבור החרדי הוא חלק חשוב בעם היהודי ובמדינת ישראל", והדגיש את הצורך בהדברות בין כל חלקי העם ומציאת מכנה משותף שכולם יכולים לחיות איתו: "בחברה הישראלית אין מקום לכפיה דתית וגם לא לכפיה אנטי דתית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר