אחרי פעילות עמוסה

בכוחות מחודשים: הסתיים מחנה הנופש הרפואי של "חיים לילד"

יו"ר 'חיים לילד' הרב ראובן סקלר: "הנהרה על פניהם של החולים מצד אחד במהלך המחנה, ומנגד של בני המשפחות שבכל ימות השנה ציר חייהם נע סביב הטיפול בילדים החולים ובזמן המחנה הם מרשים לעצמם לנוח ולאגור כוחות, ממלא אותנו בכל פעם מחדש סיפוק שא"א לתאר אותו במילים" (חרדים)

אתר מחנה הקיץ של 'חיים לילד' בדאבוס - שוויץ (צילום: באדיבות המצלם)

בתום שבועיים אינטנסיביים ומלאי פעילות ואטרקציות הסתיים מחנה הנופש הרפואי השנתי של 'חיים לילד'.

מחנה הנופש של חיים לילד שכבר הפך לשם דבר, מיועד לחולי CF ומחלות ריאה ובני משפחותיהם, על מנת לקדם את בריאותם של החולים השוהים בהמלצת הרופאים בהרי האלפים השוויצריים. גם השנה המחנה התקיים בעיירה הציורית דאבוס שבשווייץ.

הצוותים הרפואיים בראשות ד"ר קארין יעקבי-ביאנו מומחית למחלות ריאה ילדים, יחד עם האחיות והפיזיותרפיסטיות שמתלווים למחנה היו שבעי רצון בסיומו של המחנה. רואים בחוש כיצד השהות במשך שבועיים ימים בהרים הגבוהים של שוויץ, מסייעת לאיכות החיים של החולים".

מתוך מחנה הקיץ של 'חיים לילד' (באדיבות המצלם)

קדמו למחנה, חודשים ארוכים של לוגיסטיקה והיערכות מקיפה, כאשר יו"ר הארגון הרב סקלר יחד עם מתנדבי המחנה בראשות הגב' קוריאט, עמלו במשך חודשים ארוכים על מנת שלא יחסר למשתתפים דבר. למעלה מעשרה טון של מזון וציוד רפואי נשלח ע"י חברת שילוח בסד בסיועו של איש החסד הרב יוסי לנדא ובשיתוף חב' אל-על.

עוד בטרם היציאה מהארץ, נרתמה חברת אל-על לסייע למשתתפי המחנה, כאשר כל הבדיקות הביטחונית והצ'ק אין נעשו על האוטובוס בשערי נמל התעופה, על מנת שהחולים לא ייאלצו להמתין בתורים הארוכים. גם בתחנת הביניים במילאנו, הגיעה במיוחד מנהלת סניף אל-על בעיר על מנת לסייע לחברי הקבוצה ולהעביר אותם את הבידוק הביטחוני במהירות ואף דאגה שיעלו ראשונים למטוס.

מתוך מחנה הקיץ של 'חיים לילד' (באדיבות המצלם)

אל המחנה התלווה רב הארגון הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א, שאף מסר במלך ימי המחנה שיעורי תורה בהלכות פיקוח נפש וכן הלכות שמיטה ושמיטת כספים הנוהגת בשלהי שנת השמיטה.

הגרש"א שטרן אמר בטקס הסיום שעצם קיום המחנה הוא לדבוק במידותיו של הקב"ה, שהרי כתוב שהקב"ה מבקר חולים. ולכן המסייעים לחולים, מקלים כביכול על השכינה, שהרי עמו אנכי בצרתם. כאשר נוסכים שביעות רצון, רוגע ושמחה על הפנים של החולים, הרי זה משמח את המקום.

מתוך מחנה הקיץ של 'חיים לילד' (באדיבות המצלם)

בטקס הסיום דיברו גם נציגי משפחות החולים שסיפרו עד כמה בכל שנה ההשתתפות במחנה נוסכת בהם כוחות מחודשים להמשך השנה, מסייעת להם מבחינה רפואית והם ממתינים כבר למחנה בשנה הבאה.

"הצלחת המחנה היא דבר מדיד", אומר יו"ר הארגון הרב ראובן סקלר. "ניתן לכמת אותה לפי מגוון פרמטרים כדוגמת משקל החולים שעלה, רמת החמצון בדם, הפחתות אשפוזים עתידיים וכדו'. בכל שנה, בסיומו של המחנה, אני נפעם מתוצאות הבדיקות הרפואיות של החולים. ההכנות הלוגיסטיות וגיוס המשאבים הכלכליים בכל ימות השנה מתנקזים לימי המחנה, לצד הפעילות השוטפת שמקיים הארגון בכל ימות השנה.

מתוך מחנה הקיץ של 'חיים לילד' (באדיבות המצלם)

הנהרה על פניהם של החולים מצד אחד במהלך המחנה, ומנגד של בני המשפחות שבכל ימות השנה ציר חייהם נע סביב הטיפול בילדים החולים ובזמן המחנה הם מרשים לעצמם לנוח ולאגור כוחות, ממלא אותנו בכל פעם מחדש סיפוק שא"א לתאר אותו במילים. זה המקום להודות למתנדבים המסורים שמקדישים את בין הזמנים שלהם כדי לסייע לחולים".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר