מקדימים רפואה

הפרויקט התקדימי של עיריית ירושלים: תכנית חינוכית להתמודדות עם אתגרי הרשת

התכנית שכוללת שורת אנשי מקצוע מהשורה הראשונה מתייחסת למגוון סוגיות מרכזיות הכוללות את סוגי הסינון השונים, התייחסות ישירה לאתגרי הרשת, הצבת גבולות והתמודדות לאחר חשיפה שלילית • מעיריית ירושלים נמסר: "זו זכות עבורנו לספק להורים כלים חינוכיים מתאימים על מנת להתמודד עם האתגרים המורכבים שמעסיקים הורים ומבוגרים" (מוגנות)

מתמודדים עם אתגרי הרשת (צילום: שאטרסטוק)

השימוש ברשת הפך להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. אם זה פעולות בנקאיות, צריכת חדשות, העברות הודעות, למידה, פגישות מרחוק ועוד. אולם נראה כי לצד התועלות הגדולות שהרשת מספקת לנו, היא גם פורשת בפנינו שורה של אתגרים חינוכיים מורכבים.

עיריית ירושלים באמצעות תכנית "עומקא דליבא" שנותנת מענה לאתגרים חינוכיים רבים בשנים האחרונות, השיקו לאחרונה את פרויקט "רשת ביטחון" במטרה לספק מענה מול אתגרי הרשת ביוזמת יחידת ההורות שיושבת באגף פדגוגיה במנהל החינוך. הפרויקט מציע תכנית חינוכית סדורה שמשלבת מומחים מהשורה הראשונה, מטפלים ואנשי חינוך מנוסים.

במקרים רבים ההורים כלל אינם מודעים לפוטנציאל הנזק שקיים ברשת, ויכולת ההתמודדות שלהם, הן במניעה והן בטיפול היא מוגבלת מאוד. אלא שמהבעיה הזו כבר אי אפשר להתעלם, ויש צורך לספק מענים מקצועיים מול ההורים בני ובנות הנוער המתמודדים מול מגוון הפיתויים שברשת.

התכנים בתכנית החדשה נוגעת בשורה נושאים שמעסיקים את ההורים והמחנכים. התכנית מתייחסת בין היתר לסוגיית הסינון. כיצד עובדים שירותי הסינון השונים והאם ניתן לסמוך עליהם. בנוסך התכנית כוללת גם התייחסות להתמודדות עם האתגרים שהרשת מציבה בפנינו, הצבת גבולות ופתיחת שיח כנה עם הילדים בנושא ההתמודדות עם אתגרי הרשת.

את התכנים שבהם ניתן לצפות אונליין מעבירים בין היתר הרב יהושע אדלשטיין, הרב אריאל בלמס, הרב ד"ר אבידן מילבסקי, הרב זאבי קצנלבוגן, הרב נתנאל זליקוביץ כאשר כל הסרטונים נמצאים בענן של הפורטל הפדגוגי החרדי של משרד החינוך. מטרת החומרים הינה להנגיש להורים ידע וכלים בסיסיים רלוונטיים לאתגרי התקופה בנושא תקשורת ורשת האינטרנט ולאפשר להורים הזקוקים לכך המשך מענה פרטני בנושא זה.

מעיריית ירושלים נמסר: "הטכנולוגיה נמצאת בכל מקום, והנוכחות שלה בחיינו רק תתרחב. זו זכות עבורנו לספק להורים כלים חינוכיים מתאימים על מנת להתמודד עם האתגרים המורכבים שמעסיקים הורים ומבוגרים. עיריית ירושלים שמחה להוביל את הפרויקט הזה שמטרתו היא לספק כלים מתאימים להורים ולמחנכים ולסייע להם לגדל טוב יותר את הדור הבא. מודעות נכונה מייצרת שימוש נכון ומועיל בטכנולוגיה חדשנית לצד הימנעות מסכנות".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר