בית הדין הכריע: הסוף למחלוקת בסטריקוב

לאחר שנים ארוכות של מחלוקת בין החצרות בחסידות סטריקוב, בית הדין של הגר"נ קרליץ שדן בנושא, הכריע בימים האחרונים, וחילק את הנכסים בין הצדדים ושם קץ למחלוקת (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נכד ההאדמו"ר מסטריקוב זצ"ל רבי יעקב דן שטרן שליט"א (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

מאז הסתלקותו של כ"ק האדמו"ר מסטריקוב זצ"ל בשנת תשס"א, נחלקה החסידות לשניים, כאשר החלק המרכזי נשאר במקום הנהגתו של הרבי זצ"ל בבית המדרש ברחוב אלשיך בבני-ברק וקיבל על עצמו את חתנו של הרבי זצ"ל האדמו"ר הרה"צ רבי דוד בראנדר, ואילו חלק אחר קיבל על עצמו את הנהגתו של נכד האדמו"ר זצ"ל הרה"צ רבי יעקב דן שטרן מירושלים.

אלא שבין הצדדים התגלעו מחלוקות על נכסי החסידות והרבי זצ"ל, מחלוקת שעסקה החל מבנייני בית הכנסת והישיבה וכלה בדירה הפרטית.

הדיון בין הצדדים התקיים במשך שלוש שנים בבית דינו של הגר"נ קרליץ, בראשות הדיינים הגאונים הרב יהודה סילמן, הרב שריאל רוזנברג והרב יעקב פרבשטיין. בימים האחרונים ניתנה ההחלטה הסופית ששמה קץ לסכסוך בין החסידויות.

סלע המחלוקת: בניין הישיבה ברחוב חגי (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

על-פי פסק בית הדין, בית המדרש המרכזי ברחוב אלשיך שייך לציבור חסידי סטריקוב ומכיוון שרובם קיבלו על עצמם למנהיג רוחני את הרב ברנדר, הרי שבדין הוא שישמש את חסידיו.

בנוגע לדירה ברחוב יונה הנביא, נפסק כי היא תחולק בין שלושת חתני האדמו"ר זצ"ל. באשר לבניין הישיבה ברחוב חגי, קובע בית הדין שיש להפריד את החבילה בדרך של גוד או איגוד כשאחד הצדדים מחויב לרכוש מחצית ממנו מהצד השני. שווי הנכס מוערך בכמעט שני מיליון דולר.

בית הדין קובע בנוסף שיש עדיין לדון בנושאי הפיצויים אותם יקבלו חסידי סטריקוב ירושלים מהזרם המרכזי בראשות האדמו"ר מב"ב שקיבל בפועל את הבניין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר