תיעוד: האדמו"ר מביאלה התארח בבית הרב לבנון

כ-2,000 איש בראשות האדמו"רים מביאלה בני ברק ונדבורנה אלעד, הגיעו הלילה לתפילה בקבר יוסף בשכם. בטרם התפילה, נועדו האדמו"ר מביאלה והרב אליקים לבנון (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: דוברות מ.א שומרון)

האדמו"ר מביאלה בני ברק והאדמו"ר מנדבורנה אלעד הגיעו אמש (ראשון) יחד עם כ- 2,000 מתפלים מכל רחבי הארץ לקבר יוסף הצדיק הממוקם בשכם.

האדמו"רים הגיעו בעקבות הזמנתם על-ידי ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה ויוסי דגן ממלא מקומו להגיע לכניסה מסודרת לקבר יוסף, זאת כחלק מהפעילות לקרב את הציבור החרדי להתנחלויות ולהפוך אותם לבני ברית של מפעל ההתנחלויות.

הפעילות לקירוב הציבור החרדית נעשית על אף המשבר האחרון בעת הקמת הממשלה והדרת החרדים מהקואליציה, בין השאר על-ידי מפלגת 'הבית היהודי' המזוהה עם ההתנחלויות.

האדמו"ר מביאלה הגיע תחילה להיפגש עם הרב אליקים לבנון המשתייך למנהיגות הרבנית ביהודה ושומרון והאדמו"ר מנדבורנה נפגש תחילה עם הרב דויטש רבה של שבי שומרון.

האדמו"ר מביאלה אמר לרב לבנון במפגש איתו ועם גרשון מסיקה ויוסי דגן: "צריך למלא פה את כל היישובים". עוד הוסיף ואמר האדמו"ר במטרה לחזק את השומעים: "עוד יהיו זמנים פה שלא יהיה קל, ואז יש בלבולים וחס וחלילה חושבים מה אני צריך להיות פה? ודווקא לכן יוסף הצדיק קבור כאן כדי להראות יש מסירות נפש, מצליחים הכל".

הרב לבנון בירך אותו בבואו והזכיר לו בפסוק מהכתובים את חשיבות ההתנחלויות על פי התורה: "אשריכם ההולכים בדרכם של אברהם אבינו, קום והתהלך בארץ כי לך אתננה". הנוכחים סיימו את הביקור בריקודים לכבודו של יוסף הצדיק.

לאחר מכן נכנסו שני האדמו"רים עם ראש המועצה האזור שומרון, סגנו וכ-2,000 מתפללים לקבר יוסף הצדיק, שם נערכה תפילה המונית לציון יום השנה למותו של יוסף הצדיק א' תמוז.

המועצה האזורית שומרון מארגנת כ-14 כניסות בכל שנה לקבר יוסף הצדיק בשכם, כאשר בכל כניסה מגיעים כ-50 אוטובוסים. על-פי הנתונים מאז תחילת פעילות המועצה האזורית שומרון לארגון כניסות מסודרות לקבר עלה מספר המבקרים במקום פי 10 לעומת התקופה בה הכניסה הייתה ברשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר