בסאטמר מדווחים בסיפוק: גייסנו מיליוני דולרים למען מוסדות חרדים

בחסידות סאטמר מדווחים בסיפוק כי קרן צדקה שהוקמה למען מוסדות תורה שלא מקבלים את תקציבי "המדינה הציונית", הצליחה לגייס סכום של 15 מיליון דולר שיועברו למוסדות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המהר"י מסאטמר (צילום ארכיון: יהודה פרקוביץ)

המשבר בעולם התורה: בחודשים האחרונים נקלעו מוסדות חינוך, כוללים וישיבות בארץ למצוקה תקציבית קשה, וזאת עקב קיצוצי הממשלה. מתברר, כי בחוגי סאטמר והעדה החרדית מנסים לגייס את המשבר שנוצר לטובתם, ומודיעים כי הם מקימים קרן מיוחדת שתסייע כלכלית למוסדות שיודיעו כי הם מתנתקים מתקציבי המדינה.

יצויין, כי אמנם קרן שכזאת קיימת גם כיום, אולם כעת מבטיחים נגידי החצר לתרום סכומים נכבדים יותר למען הקרן, בכדי שתהווה משענת כלכלית של ממש לאותם מוסדות שיבחרו להפסיק את קבלת "תקציבי הציונים" כהגדרתם.

בימים האחרונים, פנה כ"ק האדמו"ר מהר"י מסאטמר לגאב"ד העדה החרדית הגרי״ט ווייס, והודיע לו כי לקראת תחילת זמן חורף שיחל בחודש חשוון הקרוב, תעניק הקרן עשרות מליוני שקלים נוספים לטובת אותם כוללי אברכים וישיבות קדושות.

אברכים חרדים (צילום ארכיון: פלאש 90)

בסאטמר מציינים, כי בעקבות הוראתו של האדמו"ר ניכרת היענות גבוהה בקרב נגידי החסידות המתגייסים למען המטרה החשובה.

לדבריהם, בדינר יוקרתי שנערך לאחרונה נתרמו בערב אחד 15 מליוני שקלים לטובת אותם מוסדות חינוך. "יש פניות רבות מקרב מנהלי ישיבות בארץ הקודש לקבל את התמיכות מהקרן, ולהודיע פומבית על הפסקת קבלת תקציבים מהמדינה הציונית".

בסאטמר, רואים בתהליך שכזה באם יקרה בצורה מאסיבית, כהישג אדיר עבור שיטת הקנאות בכלל וסאטמר בפרט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר