תיעוד היסטורי

הוועידה של גור ביוון: שמונה מיליון דולרים עבור המוסדות

ועידת חסידות גור ביוון, שנמשכה שלושה ימים מעוררת הדים על רקע הסכומים הנכבדים שנאספו שם להצלת מוסדות החינוך של החסידות בצל הגזירות האכזריות של הממשלה • לפי הערכות נאספו למעלה מ-8 מיליון דולרים בוועידה • צפו בתיעוד היסטורי מנאום האדמו"ר מגור ומהשירה בציבור על חוף הים (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

המצוקה בעולם התורה: ועידת חסידות גור ביוון מעוררת הדים רבים וזאת בעיקר על רקע הסכומים הנכבדים שנאספו במקום על-ידי נגידי עם בניסיון להקטין את הפער התקציבי שנוצר בשל הגזירות האכזריות וקיצוצי הממשלה הפוגעת ככל שניתן במוסדות התורה והחסד.

על-פי ההערכות במהלך ימי הועידה שהתקיימה במלון היוקרתי "קייפ סוניו" שביוון נאספו למעלה מ-8 מיליון דולרים בעבור החזקת מוסדות החינוך של החסידות המונים רבבות תלמידים.

במשך ימי ועידת חבר הנאמנים זכו התורמים להתעלות ברוחניות ולשהות בצלו של כ"ק מרן האדמו"ר מגור כאשר נופלת בחלקם הזכות הנדירה להסתופף שבת שלימה בצל הרבי במשך כל התפילות וסעודות השבת המרוממות ולשמוע את דברי קודשו.

"זו היתה תחושה שלא מהעולם הזה, הרגשה של ממש מעין עולם הבא, התעלות רוחנית שאין כדוגמתה", סיפר ל"כיכר השבת" בהתרגשות רבה אחד הנוכחים.

במקביל, לא זנחו עסקני החסידות שהיו אמונים על הפקת הועידה העולמית גם את החלק הגשמי, וכך זכו הנוכחים להתארח בחדרים מפוארים וליהנות משפע של ארוחות גסטרונומיות יוקרתיות שהוכנו על-ידי מיטב השפים המובילים.

גם מקומו של החלק המוזיקלי לא נפקד כאשר במוצאי שבת נערכה סעודת מלווה מלכה שנמשכה עד לשעות הלילה המאוחרות בהשתתפות הזמרים משה וינטרוב וארהלה סאמט, הקלידן מאיר אדלר וכן אמן הנגינה משה מונה רוזנבלום.

ביום שישי בשעת הצהריים נערך עבור הנגידים "טועמיה" בה סעדו ממאכלי השבת והאזינו לשירתם של בעלי המנגנים כשחלקם אף בוחרים לשוט במימי הים הסמוך.

"היה זה מחזה מרהיב לראות את כל הנגידים, לצד ח"כ יעקב ליצמן, יושבים באחדות מופלאה ושרים בדבקות את שירי השבת", מתאר אחד הנוכחים ל"כיכר השבת" את אשר אירע, "זה היה שווה כל דולר".

צפו בתיעוד וידאו מנאומו של הרבי מגור בפני באי הועידה וכן מהשירה בציבור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר