'פורום מנהלים' הוקם בחסידות צאנז

חסידות צאנז הקימה את "פורום המנהלים" של מוסדות התורה בחסידות, כדי להתמודד עם הגזירות הקשות. מנהלי המוסדות טיכסו יחד עצות להתמודדות עם גזירות הממשלה (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
כינוס היסוד של 'פורום המנהלים', אמש (צילום: משה גולדשטיין)

חסידות צאנז הקימה אמש (מוצאי שבת) בכנס מיוחד את "פורום המנהלים" של מוסדות התורה בחסידות, כדי להתמודד עם הגזירות הקשות.

עולם התורה חווה בשנת תשס"ג טלטלה עזה בעקבות רדיפת ממשלת נתניהו את מוסדות התורה על-ידי קיצוצים דרסטיים בתקציבים.

במרבית החצרות החסידיות, כמו גור, בעלזא וויז'ניץ, איחדו את המוסדות תחת "מרכז" אחד כדי להתמודד עם הגזירות הקשות.

בצאנז, הורה האדמו"ר דווקא לפצל את ה"מרכז" שהיה קיים עד לקיצוצים. האדמו"ר סבר כי כשעומדים בפני מצב קשה שכזה, לא נכון לרכז את כל הביות בגוף אחד אלא לפצל את ההתמודדות לכל מוסד בפני עצמו.

בעקבות כך, מצביעים בצאנז על העובדה כי למרות הכל, מוסדות התורה של החסידות צלחו את המהמורות והצליחו לעמוד בכל התשלומים למרות המצב הקשה.

11 שנה אחרי, שנת תשע"ד, עולם התורה חוטף שוב סטירת לחי מצלצלת מראש ממשלה בנימין נתניהו, תקציבי הממשלה מקוצצים דרסטית, ובנוסף, הממשלה מבקשת להתערב בניהול ובתכני המוסדות כתנאי להקצבות.

כעת, החליטו בצאנז להרים את הכפפה, אמנם ללא "איחוד", אבל כן על-ידי "אחדות". אחד ממנהלי המוסדות מסביר כי "אנו נמצאים בקרב חיינו, הקרב הזה הוא הקרב על עתיד עולם התורה, ואני מדגיש, לא חלילה עתידה של התורה שתשרוד לנצח, אלא על תקציבי עולם התורה, וכידוע אם אין קמח אין תורה".

בהוראתו ובהכוונתו של כ"ק האדמו"ר מצאנז, נערך אמש כנס היסוד ל'פורום מנהלים' של מוסדות התורה דחסידי צאנז בארה"ק, המונה רשת ענפה של ישיבות, כוללי אברכים ות"תים בכל רחבי הארץ - מצפת, טבריה וחיפה שבצפון, ועד אשדוד שבדרום.

המנהלים התכנסו אמש לישיבה ראשונה, במהלכה דנו בדרכי ההתמודדות והפעולה, כאשר במהלך הישיבה הועלו רעיונות למכביר כיצד למנף את פעילות הפורום מול גורמי מסחר וממשל, גופים בנקאיים וחברות ענק, רכש וקניינות משותפים, ניהול העמותות וראיית חשבון ועוד רבות.

את דבר הקודש של האדמו"ר מצאנז הביא למעמד בנו הגאון רבי יוסף משה דב הלברשטאם, ראש רשת ישיבות צאנז בארה"ק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר