המאבק בגזירת הגיוס

עכשיו זה סופי: בשל הקשיים והדחיות מסע המועצת בוטל

המסע החסידי נגנז: בתום שבועות של הכנה, טיסות ומשא ומתן מול אולמות בניו יורק, הוחלט לבטל לעת עתה את קיומו של "מסע המועצת" החסידי שנועד למחות על החוק לגיוס חרדים. ההחלטה על ביטול המסע הגיעה שעות לאחר שהרבי מבעלזא הודיע כי לא ייקח חלק במסע. מסתמן: אדמו"רים ישובו לישראל (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב אוירבך, האדמו"ר מבעלזא והגראי"ל שטיינמן (צילום ארכיון: אלי סגל)

לאחר ימים ארוכים של הכנות קדחתניות, הוחלט היום (שני) לדחות את קיומו של מסע הרבנים החסידי שנועד למחות על החוק לגיוס בני ישיבות ורדיפת הציבור החרדי.

המסע ההיסטורי, עלה וירד לסירוגין פעמים רבות במהלך השבועות האחרונים, כשכבר מלכתחילה צצו קשיים שונים בתהליכי הארגון, מציאת המקום וכן זהות המשתתפים.

דווקא בשבוע האחרון, נדמה היה כי המסע ההיסטורי ייצא לדרכו וכי "העניין סגור" - כדברי ראשי וועדת ההיגוי, זאת למרות שטרם סוכם אז על מקום סופי לקיים בו את הכינוס ההיסטורי.

משאו של מרן הגראי"ל שטיינמן באסיפת ראשי הישיבות נגד גזירת הגיוס (צילום ארכיון: ישראל כהן)

בשעות האחרונות התברר, כי לאחר החלטתו הדרמטית של האדמו"ר מבעלזא שלא לקחת חלק במסע, הבינו בכלל החסידויות כי המסע המתוכנן לא ייצא אל הפועל, ומוטב לדחות אותו במספר חודשים ואולי אף לבטלו כליל.

כ"ק מרנן האדמו"רים מבויאן ומסאדיגורא, שכבר שוהים בארה"ב לרגל אירועים הקשורים לחסידות, ישובו על פי המסתמן לארץ זאת לאור ביטולו של המסע ההיסטורי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר