היסטוריה בבעלזא

הרבי נאם בפני אלפי נשים; הוצגו תקנות צניעות חדשות

שדרוג תקנון הצניעות בבעלזא: במרכז אירוע שנערך הלילה, ובו השתתף הרבי מבעלזא, הוצג תקנון צניעות חדש ומקיף המחייב את כל נשות חצר חסידות בעלזא. הרבי עצמו, נאם באירוע באורח נדיר מול אלפי הנשים, וקרא לחזק את השמירה על "גדרי הצניעות" במחנה החסידי (חדשות חרדים, חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מבעלזא (צילום: יעקב לדרמן)

היסטוריה בחסידות בעלזא: הלילה (רביעי), נערך מעמד מיוחד בהיכל הטישים בקריית בעלזא בירושלים, בו השתתפו אלפי נשים חסידיות. באורח נדיר, נשא האדמו"ר מבעלזא דברים בפני הנשים הרבות, כשהמסר המרכזי של הכנס עסק בקריאה לחיזוק בצניעות בחצר החסידית.

הכנס, שאורגן על ידי הארגון המאגד את נשות החסידות, הועבר בשידור חי לכלל ריכוזי חסידות בעלזא ברחבי הארץ והתפוצות, החל מבני ברק, ירושלים, אשדוד ובית שמש, ועד לניו יורק, לונדון, מנצ׳סטר ואנטוורפן. להערכת המארגנות, כשלמעלה מרבבת נשים מאזינות לדברי האדמו"ר בכל רחבי העולם.

בתחילת דבריו, ציין האדמו"ר מבעלזא את התאריך ט' בשבט הנחשב למשמעותי בקרב חסידי בעלזא בעקבות היותו יום הצלת האחים המהר"א מבעלזא והרבי מבולגריא, כשהוא מדגיש כי "כמו במצרים - שנגאלו בזכות צניעותן של נשים צדקניות, כך גם לאחר השואה קם בסיעתא דשמיא דור חדש בזכות הסיוע של הנשים".

הרבי דיבר על כך שיש לשמור על צניעות הלבוש, ולא להיסחף אחר האופנה. "הצניעות היא סוד קיומו של הבית היהודי, א׳ אידישע שטוב" אמר האדמו"ר. כשהוא מוסיף כי "מלכתחילה עדיף ללכת בכיסוי ראש מלא ולא בפאה, אך גם מי שלובשת פאה עליה לחבוש כובע וכיסוי מעל לשם תוספת צניעות".

האדמו"ר ביקש לשמור על התקנה לפיה נשים תתאגדנה ב"חבורות" על מנת "להתעלות ברוחניות", כשאחת מחזקת את רעותה בתפילות, בלימוד ספרי מוסר ובנסיעה לקברי צדיקים.

האדמו"ר הדגיש גם את חשיבות נקיות השפה, וביקש להקפיד ולדבר בבית עם בני המשפחה והחברות בשפת האידיש. בנוסף, ציין הרבי כי על האמהות להשגיח על ילדיהן שיקראו אך ורק 'עיתונים כשרים'. "יש לשים לב למה שמכניסים הביתה לקרוא". אמר האדמו"ר.

האדמו"ר ציין לשבח נשים המתגוררות מחוץ לירושלים המאפשרות לבעל לנסוע בשבתות ובחגים לשהות לצד רבם. "שכרכן גדול עד למאוד ותזכו לעולם הבא על פעולותיכן". ברך האדמו"ר את אלפי הנשים.

בסיומו של האירוע, הוצג על ידי אחד מדייני החסידות תקנון צניעות מקיף, המחייב את כל נשות החסידות.

בחסידות שררה תכונה רבה בשעות שקדמו לכנס, וזאת בשל העובדה שמזה שנים רבות לא נאם הרבי בפני קהל נשי, מה שהפך את האירוע לנדיר.

יצויין, כי בשנים האחרונות הנהיגו חסידויות רבות תקנון צניעות מחמיר משלהן, וזאת בכדי להתמודד עם מה שמכונה "אתגרי הזמן" וההתמודדות מול "פיתויי הרחוב והאופנות החדשות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר