תיעוד: יום תפילה והתעוררות בצאנז

אלפי חסידי צאנז התאספו בערב ר"ח ניסן בכל בתי המדרשות של החסידות, לסדר לימוד מיוחד ותפילת יום כיפור קטן. האדמו"ר, נשא דרשת התעוררות מיוחדת. תיעוד (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילומים: משה גולדשטיין)

אלפי חסידי צאנז התאספו בערב ר"ח ניסן בכל בתי המדרשות של החסידות ברחבי הארץ, לסדר לימוד מיוחד ולאחריו התפללו תפילת מנחה ויום כיפור קטן, לאור קריאתו של כ"ק האדמו"ר מצאנז שביקש לקבוע סדר לימוד ותפילה ביום זה עקב האסונות והטרגדיות שאירעו בכלל ישראל ובחסידות.

האדמו"ר מצאנז השתתף אף הוא בסדר הלימוד ובסיומו נשא דרשת התעוררות מיוחדת במשך 40 דקות.

בפתח דבריו ציטט הרבי מספרי הקודש בהם נכתב כי בכל חודש ניסן באים מקטרגי עם ישראל בטענתם כי אין ישראל ראויים לגאולה כי לא השלימו את שעבודם במצרים ומתעורר מידת הדין על עם ישראל. ולכן הסביר כי יש להתעורר בתשובה בימי ניסן, ובפרט ע"י לימוד התורה.

לאחר מכן עורר על הטרגדיות הנוראות שפקדו את הציבור החרדי בכלל ואת קהילת צאנז בפרט ואמר כי יש לזכור להתעורר בתשובה ולפשפש במעשים.

בתוך הדברים סיפר האדמו"ר כי שוחח השבוע עם העסקן הרפואי ר' חנניה צולק שפרס לפניו עובדות נוראות מהמצב הקשה כשהוכיח לו בנתונים כי המחלה הנוראה מתפשטת בקרב רבים מעם ישראל חלילה.

האדמו"ר עורר את אברכי הכוללים שמסיימים את "זמן חורף" בתחילת חודש ניסן, והורה כי עליהם ללמוד מאלו העוסקים לפרנסתם שעובדים עד ליל בדיקת חמץ.

"יש לנצל כל רגע ודקה בימים גדולים אלו ללימוד התורה ובזכות זה תהיה רפואה שלימה לכולם", סיים הרבי את דברי ההתעוררות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר