החסידים הופתעו

האדמו"ר מויז'ניץ לחסידיו: "בלי תורה, לא אהיה כאן"

דרמה של ממש התחוללה בשבת האחרונה במרכז חסידי ויז'ניץ בבני ברק, כאשר האדמו"ר הורה שבני הישיבות לא יסייעו בהכנות לקראת הטיש אלא הטיל זאת על בכירי החסידות ובנוסף הבהיר לחסידיו המופתעים: "כאן אצלנו בקהילה יהיה תורה וחסידות, ואני יהיה תקיף, אחרת אין לי מה לעשות כאן" (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ (צילום ארכיון: יהושע פרוכטר)

דרמה של ממש התחוללה בשבת האחרונה במרכז חסידי ויז'ניץ בבני ברק, כאשר האדמו"ר הורה שבני הישיבות לא יסייעו בהכנות לקראת הטיש.

בתחילה, הפתיע האדמו"ר ביום שישי האחרון את בני הישיבה המתגוררים בחו"ל ושוהים בפנימיה גם בימי בין הזמנים והגיע לבקרם בשעת בוקר מוקדמת כשהוא מבקש ודורש מהם להתחזק בלימוד התורה.

בליל שבת לאחר התפילה הורה הרבי לחשובי תלמידי החכמים, הגבאים והעסקנים לסייע בעריכת הטיש ואמר כי אין זה תפקיד של בני הישיבות.

"על הבחורים להשקיע את עצמם אך ורק בלימוד התורה כפי שאבי זצ"ל תמיד היה דורש מהם", אמר האדמו"ר.

במהלך דברי התורה שנשא בטיש סעודה שלישית הרחיב הרבי את דבריו וביארם באריכות רבה:

"שמעון הצדיק אומר על שלושה דברים העולם עומד, על תורה ועל עבודה ועל גמילות חסדים, ב"ה אצלנו בקהילה אפשר לומר על עבודה שזה טישים ותפילות מיט א ברען מיט א חמימות. גמילות חסדים, כולם דואגים אחד לשני כאחים ממש. אבל הדבר הראשון שאומר שמעון הצדיק זה תורה, ואת זה צריך לחזק ביתר שאת וביתר עוז, אני מדבר על זה כבר שנה שלמה ואני יהיה תקיף בנושא הזה עד הסוף, כאן אצלנו בקהילה יהיה תורה וחסידות", הבהיר האדמו"ר.

"לא מעניין אותי כהוא זה מה שאומרים ברחוב", הצהיר האדמו"ר בנחרצות, "הרחוב זה לא החיים שלנו, אותי מעניין החיים שלכם, השאיפות שלכם, אני אבא שלכם ואוהב אתכם אהבת נפש אבל לפעמים אבא גם צריך להיות תקיף, כאן יהיה תורה וחסידות, אחרת אין לי מה לעשות כאן".

"אומרים שתורה היה שייך יותר לרבי זצ"ל, אתם טועים טעות מרה, כל שאיפתי זה להחדיר כאן את מה שאבי זי"ע רצה, אם לא, אני יהיה רבי בחדר שלי", אמר האדמו"ר לחסידים הנדהמים.

הרבי מוזי'ניץ הוסיף ואמר: "אני יכול גם לעשות טיש אצלי בחדר לעשרה תלמידי חכמים. כאן צריך להיות חסידות שכל כולה תורה ולכל בחור ואברך אמור להיות שאיפה לגדול מגיד שיעור, רב, דיין, אל תפחדו מגאווה, יש לי חיידר מיוחד לתלמידי חכמים, יש לי ניסיון בזה. גם רב או דיין וכל תלמיד חכם אחר יכול להיות חסיד וגם להכין את ביהמ"ד לשבת, לא צריך להיות בעל גאווה בגלל שאתה כבר יודע קצת ללמוד".

הרבי הוסיף ודרש בפני החסידים ההמומים: "אני לא מרשה ללמוד שום ספר חסידות עד שבועות אלא רק תורה, תורה, תורה, תורה, ואני יעקוב אחרי זה".

"אני רוצה שמכאן ייצאו כלי קודש, מג"ש, דיינים ורבנים אני לא צריך להלוות מאחרים, אני כבר שנה מדבר על תורה ולא כ"כ שומעים בקולי. הפעם לא אוותר, אל תהיו לי רק חסידים, זה לא שווה כלום, רק תורה וחסידות, אל תלמדו כל היום רק מאור ושמש, דברי מוסר ושל"ה הקדוש, תלמדו תורה בעיון, תחיו בתורה, שיהיו לכם שאיפות. אני הראשון שמצדד בעד חסידות, שוואנצאנעס וכו', כן, כך צריך להיות, אבל רק בתנאי שזה לצד התורה הקדושה", הצהיר הרבי.

בעקבות הדרשה החריגה החלו החסידים הנרגשים מיד עם צאת השבת להקדיש את זמנם ללימוד התורה כהוראת דברי האדמו"ר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר